گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲۳:۱۲ :: ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
پل چوبی تالاب تالش به بهره برداری رسید

پل و سازه های چوبی تالاب جوکندان و قلعه بین تالش، به منظور احیا و بهره برداری اقتصادی از این منطقه حفاظت شده و بمناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.

فرماندار تالش روز یکشنبه در آئین افتتاح پل و سازه های چوبی تالاب این شهرستان اظهار کرد: این طرح علاوه بر حفاظت محیط زیست، مکانی بسیار زیبا و مناسب برای بازدید و پرنده نگری گردشگران را فراهم کرده است.

سید عیسی مهدوی افزود: پل چوبی تالاب به طول ۲۹۰ متر و عرض ۱۲۰ سانتی متر است و در کنار آن، سازه های چوبی دیگری نظیر برجک دیدبانی، محل های پرنده نگری، مرکز حضور بازدیدکنندگان، نمازخانه و سرویس بهداشتی ساخته است.

وی ادامه داد: این سازه ها مرحله نخست طرح احیای تالاب را شامل می شود و در مرحله بعدی برای احیای گونه های جانوری و گیاهی این زیستگاه، برنامه ریزی و تلاش خواهد شد و کل اعتبار این طرح ۱۵ میلیارد ریال است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش نیز اظهار کرد: تالاب جوکندان و قلعه بین در ۱۰ کیلومتری مرکز این شهرستان، ۲۹۵ هکتار وسعت دارد و نزدیک به ۴۰ گونه پرنده در آن شناسایی شده و محل جوجه آوری نوعی طاووسک زیباست.

عارف شادکام افزود: گردشگران و بازدیدکنندگان با استفاده از این پل ها و سازه های چوبی، بدون دخل و تصرف و ورود به محیط زیست از تماشای زیبایی ها و مواهب آن لذت خواهند برد.

هفته اول شهریور ماه به مناسبت سالگرد شهادت محمدعلی رجایی رئیس جمهوری و حجت الاسلام محمدجواد باهنر نخست وزیر در ۱۳۶۰، به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

شهرستان گردشگرپذیر تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و مناطق کوهستانی، جلگه ای و ساحلی خزر در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

print

پاسخی بگذارید