گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۲۰ :: ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
توزیع ۷۰۰ بسته آموزشی به برکت موقوفات در مازندران

«وقف» لبخند رضایت بر لبان دانش‌آموزان کم‌برخوردار مازندرانی نشاند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی امروز در اجرای طرح مهر تحصیلی در بهشهر اظهار کرد: یکی از اقداماتی که اوقاف در قالب طرح های مختلف انجام می‌دهد طرح مهر تحصیلی است که امسال این طرح در ۵ شهرستان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته این طرح فقط در بهشهر اجرا می‌شد، افزود: امسال با احصا، پیگیری‌ها و درآمدزا کردن موقوفات این طرح در شهرهای آمل، لاریجان، قائمشهر و… انجام و در مجموع بیش از ۷۰۰ بسته آموزشی در قالب طرح «مهر تحصیلی» به دانش‌آموزان کم‌برخوردار مازندران اهدا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: طرح مهر تحصیلی امری است که واقفین بزرگ در ایام شروع تحصیلات برای تحصیل نیت کردند، در واقع از همه بهره‌هایی که جامعه از آن می‌برد روح آن واقف نیز فیض می برد.
حیدری با بیان اینکه استان مازندران این افتخار را دارد که نیت های مختلفی از جمله در بحث تحصیلات موقوفه دارد، افزود: چندی پیش هجمه‌های زیادی را بر مجموعه اوقاف و نهادها انقلابی وارد کردند اما می‌بینید که عوائد موقوفات در راه امور خیریه و نیازهای روز جامعه مصرف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اوقاف استان مازندران یکی از نهادهای اول در سراسر کشور در بحث سلامت است، بیان کرد: در موج اول کرونا ۱۲ امامزاده شاخص به صورت شبانه روزی حدود ۵ هزار ماسک تهیه کردند و در اختیار بیمارستان ها و مردم قرار دادند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در تهیه مواد ضدعفونی کننده نیز اقدامات زیادی انجام شد، یاد آور شد: در بحث تولید در کشاورزی، باغی، دام های سبک، بحث گلخانه ای صیفی‌جات،  سبزیجات، تولید گوشت و شیر برنامه ریزی‌های خوبی در حال انجام است و قدم های مثبتی در این زمینه برداشته شد.
حیدری با بیان اینکه اوقاف در بحث مسکن ماندگار نیز طرح هایی را داشته تا مردم منافع موقوفات را لمس کنند، بیان کرد: امسال ۹۰ هزار بسته معیشتی آماده و در اختیار مردم گذاشته شد، منتی بر مردم نیست چراکه این حق مردم است.
وی به خرید ۷ دستگاه تنفس برای بیمارستان‌های بابل در موج اول کرونا اشاره کرد و گفت: از محل موقوفه محمدباقر تاجر ساروی دستگاه دیالیز برای بیمارستان امام ساری خریداری شده که طی روزهای آینده به این بیمارستان اهدا خواهد شد و موارد دیگر بیمارستانی از محل موقوفات خریداری شده که توسط اوقاف برای سلامت مردم تهیه شده است.
*قدردانی از فعالیت‌های اوقاف مازندران در محرومیت‌زدایی
حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه شهرستان بهشهر نیز در این مراسم با قدردانی از مدیرکل اوقاف استان مازندران در اجرای این طرح اظهار کرد: وقف پشتوانه خوبی برای امور خیریه مانند کمک به دانش‌آموزان کم‌برخوردار است و در این راه اوقاف و امور خیریه قدم های خوبی برداشته است.
وی با بیان اینکه اوقاف مازندران قدم‌های خوبی در راه محرومیت‌زدایی برداشته و امیدواریم با درایت حجت‌الاسلام حیدری این امر تداوم داشته باشد، گفت: در شرایط نامطلوب اقتصادی که بسیاری از خانواده‌ها تحت فشار قرار دادند، اوقاف با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد به کمک مردم آمده و ضرورت دارد از سنت حسنه ماندگار وقف حمایت بیشتری شود.
امام جمعه شهرستان بهشهر بیان کرد: این روزها نیاز به کیف کفش و لوازم التحریر در برخی خانواده بسیار احساس می شود و امید است در سطح استان بیشتر به خانواده ها در امر لوازم تحصیل کمک و رسیدگی صورت گیرد.
جباری با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس باید انجام شود بیان کرد: فاصله‌گذاری‌ها و استفاده از ماسک در مدرسه و بیرون از مدرسه تا منزل ضروری است، در وضعیت قرمز و هشدار قرار داریم و هرچه پروتکل های بهداشتی رعایت شود بهتر است.
*توزیع ۱۶۷ بسته آموزشی به برکت وقف در بهشهر
محمدحسین فاضلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر از توزیع ۱۶۷ بسته آموزشی به برکت موقوفه میرزا مهدی اشرفی در قالب طرح مهر تحصیلی در این شهرستان خبر داد و گفت: این بسته‌ها از محل عوائد موقوفات خریداری شده و امروز طی یک مراسمی بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار توزیع شده است.
وی ارزش هر بسته آموزشی را حدود ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: بسته‌ها برای مقاطع ابتدایی و متوسطه اول تهیه شده که امیدواریم بخشی از نیازمندی‌های دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید مهیا شده باشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر خاطرنشان کرد: پرداخت اجاره‌بها وقف موجب اجرای نیت واقف می‌شود و از این‌رو از مستاجران موقوفات می‌خواهیم اجاره وقف را به‌موقع پرداخت کنند.
print

پاسخی بگذارید