معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان خواستار شد
تاریخ: ۱۶:۴۲ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با تأکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌ها از سوی تولیدکنندگان گفت: بانک‌ها باید آمار مربوط به پرداخت تسهیلات رونق تولید را به روز رسانی کنند.

به گزارش اقتصاد شمال ،سید محمد احمدی روز شنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که در شفت برگزار شد با اشاره به اینکه مولفه‌های مدنظر در توسعه استان در شهرستان نیز وجود دارد، اظهار کرد: تمامی تلاش‌ها و اقدامات پیش بینی شده در راستای جبران عقب‌ماندگی شهرستان شفت است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با تأکید بر لزوم مدیریت جهادی از سوی مسئولان برای حل مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها، سهم استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید را یک هزار و 200 میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: متاسفانه در زمینه پرداخت این تسهیلات با موانع و مشکلات متعددی مواجه هستیم که دستگاه‌های ذیربط باید به صورت جدی در این زمینه اقدام کنند.
احمدی با اشاره به اینکه موانع و مشکلات حوزه تولید برای همه مدیران و مسئولان شناخته شده ، خاطر نشان ‌کرد: اقتصاد مقاومتی تنها متعلق به دولت نبوده بلکه بخش خصوصی نیز باید در این زمینه گام‌های موثری بردارد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عواملی که در تولید نقش آفرینی می کند منابع مالی تولیدکننده است، اظهار داشت: تولیدکنندگان قبل از تولید محصولات باید برنامه‌ریزی کرده و میزان اعتبارات مورد نیاز و سایر موارد را در نظر گرفته و براساس آن اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با تأکید برلزوم شناخت ظرفیت‌های از سوی تولیدکنندگان، افزود: اجرای طرح‌ها باید صرفه اقتصادی داشته و تولیدکننده توانایی بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش را داشته باشد.
وی با بیان اینکه سهم شفت در تسهیلات رونق تولید 42 میلیارد تومان در سال جاری است، گفت: تاکنون 50 درصد سهم تسهیلات اشتغال روستایی نیز به شهرستان پرداخته شده که متاسفانه با توجه به بهره شش درصدی و منابع که نظام در حوزه اشتغال روستایی در نظر گرفته ، نتوانسته‌ایم به اهداف مورد نظر دست یابیم.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید