تاریخ: ۲۳:۰۲ :: ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال مطالبات چایکاران تنکابن پرداخت شد

رییس اداره چای تنکابن گفت : دولت از مجموع ۲۶۳ میلیارد ریال بدهی چایکاران این شهرستان ، حدود ۲۵۶ میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،کیومرث نعیمایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، مقدار برداشت چای سال جاری در این شهرستان را سه هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و افزود : نرخ خرید تضمینی هرکیلو چای درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و درجه ۲ هفت هزار و ۱۰۰ تومان است و دولت پس از خرید از چایکاران ،برابر ضوابط به منظور عمل آوری برگ سبز چای به هفت کارخانه چای در شهرستان تحویل داد و مقدار ۷۱۶ تن چای خشک استحصال شد.

وی بیان داشت : هم اینک حدود هفت میلیارد ریال بابت بدهی چایکاران منطقه باقی مانده است که این مقدار هم به زودی پرداخت می شود و ضمن آنکه از سال گذشته تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال هم وام های بانکی دراز مدت با سود چهار درصد و باز پرداخت سه تا چهار سال به چایکاران این منطقه پرداخت شده است.

رییس اداره چای تنکابن گفت : این میزان وام برای هرهکتار باغ چای حدود ۴۰ میلیون ریال بابت تغذیه ، نگهداری ، هرس کف بر ، کمربر ، اصلاح شیب و خرید ماشین آلات با کمترین سود به چایکاران پرداخت شد و چنین حمایت هایی بستر برای اشتیاق بیشتر چایکاران برای فعالیت در این زمینه و حفظ باغ های چای فراهم کرد.

نعیمایی افزود : به علت شرائط نامساعد جوی مقدار تولید چای امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۴.۵ درصد به عبارتی ۵۲۰ تن کمتر بوده است ،بارندگی قابل توجه فصل بهار و خشکسالی تابستان سبب این میزان کاهش تولید این محصول شد .

وی خاطرنشان کرد : در زمان حاضر دست کم یکهزار و ۲۵۰ چایکار در این شهرستان فعالیت دارند و بیشتر این محصول تولیدی به خاطر کیفیت بالا ، ارزش صادراتی دارد و به کشورهای قزاقستان ، عشق آباد ، روسیه ، ترکیه و آلمان صادر می شود .

برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه در سطح هزار هکتار از باغ های چای در شهرستان تنکابن برداشت می شود که چین بهاره از اویل اردیبهشت ماه ، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه هم در ماه های شهریور و مهر برداشت می شود.

print

پاسخی بگذارید