مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران
تاریخ: ۱۹:۴۵ :: ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های مازندران پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، میزان تسهیلات پرداختی به تعاونی های فعال این استان در سال گذشته را ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تعاونی‌های مازندران امسال ۴۰ میلیون دلار ارزآوری داشتند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،علی باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: میزان ارزآوری حاصل از صادرات تعاونی‌های مازندران در سال ۹۹ را در مجموع ۲۳.۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۲۴.۶ و در سال جاری نیز به ۴۰ میلیون دلار افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: اقلام و محصولات تولیدی تعاونی‌های مازندران به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، ترکیه، عراق، افغانستان، آذربایجان، روسیه، امارات، پاکستان، بحرین، ژاپن، نیجریه و اربیل عراق صادر می‌شود.
این مقام مسئول گفت: با هدف توسعه‌ روستایی و توجه به ایجاد اشتغال در مناطق محروم و افزایش درآمد روستاییان در سال گذشته ۵۴ و در سالجاری نیز تاکنون ۱۶ تعاونی راه‌اندازی شده است.
باقری ادامه داد: در دولت سیزدهم با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و بنیادهای برکت و علوی و ۷۰ تعاونی روستایی و توسعه روستایی با بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر عضو در راستای گسترش سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها در مناطق محروم و روستایی در این استلن تشکیل‌ شده است که در این بخش شاهد رشد ۷۰ برابری نسبت به گذشته هستیم.

 

پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های مازندران

باقری افزود: تسهیلات پرداختی به تعاونی ها با حمایت دولت سیزدهم افزایش قابل ملاحظه ای داشت ضمن اینکه خطوط اعتباری جدیدی نیز در حال ابلاغ است.
وی میزان تسهیلات پرداختی به تعاونی های مازندران در سال ۱۳۹۹ را ۵۳ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۲۱۸ میلیارد ریال افزایش‌ یافته است.
این مقام مسوول، افزایش تسهیلات پرداختی به تعاونی ها را بیانگر توجه ویژه دولت سیزدهم در راستای حمایت همه جانبه از این تشکل های مردمی عنوان کرد و افزود: در سایه این حمایت ها، تعاونی های روستایی زیادی نیز در این استان تشکیل و راه اندازی شده است.
باقری با بیان این که، در دولت مردمی سیزدهم شاهد افزایش بی‌سابقه تشکیل تعاونی‌های روستایی در مازندران هستیم، بیان کرد: با توجه به محوریت مردم در فعالیت‌های تعاونی، مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی را در کنار بخش تعاون در دستور کار قرار داده‌ایم

print

پاسخی بگذارید