تاریخ: ۲۲:۴۴ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
بیش از ۲ هزار نانوایی مازندران تسهیلات بهسازی دریافت می‌کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت از پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی به ۲ هزار و ۱۹۶ نانوایی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور گفت که تاکنون یکهزار و ۵۸ واحد از این تعداد برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند.

وی ارتقای کمی و کیفی و بهداشتی نانوایی ها را از اهداف پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی اعلام کرد و گفت که نانوایی های درجه ۱ و درجه ۲ مشمول دریافت تسهیلات هستند.

معاون استاندار از فرمانداران به عنوان روسای کارگروه آرد و نان شهرستان ها خواست تا نسبت به بازرسی مستمر واحدهای خبازی جهت ارتقاء کیفیت نان و رعایت پروتکل های بهداشتی فردی و محیطی جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی همچنین با اشاره به شروع فصل سرما و پیش بینی حوادث احتمالی از قبیل افت فشار گاز، گفت: واحدهای خبازی نسبت به تجهیز نانوایی ها به امکانات دوگانه سوز اقدام کنند.

خیریانپور بر ضرورت تامین و انتقال آرد مورد نیاز مناطق سخت گذر کوهستانی استان تا پیش از آغاز فصل زمستان با نظارت فرمانداران تاکید کرد.

بر اساس آمار رسمی که سال گذشته منتشر شد، مازندران پنج هزار و ۵۰۰ نانوایی دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها در نظام درجه بندی نانوایی ها در ردیف درجه ۴ چهار قرار گرفتند. آمار نانوایی های درجه یک استان هم ۱۰ درصد اعلام شد.

طرح نظام درجه‌بندی خبازی‌های مازندران از سال ۹۶ بر اساس آیتم‌های مختلف نظیر وضعیت بهداشتی، به کارگیری ماشین آلات استاندارد، تجهیزات، مساحت، امکانات نگهداری آرد، مهارت کارکنان در پخت نان و میزان رضایتمندی مشتریان به اجرا درآمد.

نتایج این طرح همچنین مشخص کرد که تنها ۵۰ درصد نانوایی‌ها دارای مجوز در مازندران صاحب نانوایی هستند و بقیه نانوایی ها به اجاره سپرده شده است.

در مازندران به ازای هر ۵۵۰ نفر، یک خبازی وجود دارد در حالی که میانگین کشوری یک نانوایی برای هر یکهزار و ۳۵۰ نفر است.

پیش از این شرکت غله مازندران اعلام کرده بود که طی هفت سال اخیر برای ارتقای کیفیت نانوایی های استان حدود ۱۰۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

print

پاسخی بگذارید