تاریخ: ۲۱:۵۵ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
تثبیت شاخص بورس در کانال ۱۷۶ هزار واحد

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی بیش از ۶۰۰ واحدی در کانال ۱۷۶ هزار واحد تثبیت شد.

به گزارش اقتصاد شمال ،شاخص کل در پایان معاملات امروز با افزایش ۶۴۲ واحدی به ۱۷۶ هزار و ۴۵۸ واحد، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۵۴ واحدی به ۲۷ هزار و ۹۷۷ واحد، شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۵۰۱ واحدی به رقم  ۱۸۷ هزار و ۶۲۸ واحد، شاخص بازار اول با افزایش ۲۲۲  واحدی به ۱۳۰ هزار و ۲۹۰ واحد و شاخص بازار دوم با افزایش ۲۴۹۵ واحدی عدد ۳۵۰  هزار و ۱۰۴ واحد را به نمایش گذاشت.

نمادهای تاثیر گذار

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی «گروه مپنا با ۱۱۶  واحد، پتروشیمی مبین با ۱۰۴ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۸۴ واحد» افزایش بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های «سایپا با ۵۴ واحد، ایران خودرو و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید هر یک تا ۴۳ واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با ۲۷  واحد کاهش» بیشترین تاثیرمنفی را در شاخص بر جای گذاشتند.

توقف و بازگشایی نمادها

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شرق، فراورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، حق تقدم خرید سهام موتورسازان تراکتورسازی ایران، ‌خوراک دام پارس، سیمان مجد خواف، داروسازی کاسپین، سرمایه‌گذاری امید از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی قائد بصیر، پاکسان، آ. س. پ، ‌ ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، تأمین ماسه ریخته‌گری و حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری البرز دارو متوقف شدند.

معاملات درون گروهی

از سویی دیگر، همچنین عرضه عمده ۴.۱ درصد از کل سهام سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از سوی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور به قیمت پایه هر سهم ۵۸۰ تومان روانه میز فروش بورس تهران شد. همچنین امروز آگهی عرضه بلوک ۸.۱۶ درصدی سهام غیرمدیریتی کشت و صنعت شهداب ناب خراسان برای عرضه  در فردا ۳۰ آبان ماه ۹۷ از طریق بازار دوم فرابورس منتشر شد.

امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۲۰ میلیون سهم صنایع پتروشیمی کرمانشاه به ارزش ۱۳ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

همچنین بیش از ۱۰.۵ میلیون سهم البرز دارو به ارزش کمتر از ۴.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در پتروشیمی پردیس کمتر از ۱۴ میلیون به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.

در سرمایه‌گذاری دارویی تأمین نیز ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان کد به کد شد و در نهایت امروز بیش از ۶ میلیون سهم گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ارزش کمتر از ۳.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

به این ترتیب، در پایان دادو ستد های روز جاری در بورس، در ۱۷۲ هزار و ۵۸۰ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۳۶۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۷۰ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان رسید.

print

پاسخی بگذارید