تاریخ: ۹:۰۸ :: ۱۳۹۶/۰۹/۱۸

موسسه اعتباری کاسپین از مشتریان تعاونی فرشتگان خواست از امروز (۱۸ آذر) برای پرداخت اقساط به شعب منتخب موسسه در سراسر کشور مراجعه کنند.

موسسه اعتباری کاسپیین در اطلاعیه که روز شنبه منتشر کرد،اعلام کرد: در صورت مغایرت در مانده تسهیلات، مستندات به شعبه ارائه تا نسبت به رفع مغایرت اقدام شود.
بر اساس این اطلاعیه، آن دسته از سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان که به علت داشتن تسهیلات حساب های آنها تاکنون به کاسپین منتقل نشده بود، از ۲۵ آذر ماه می توانند برای تسویه تسهیلات و برداشت بقیه سپرده خود اقدام کنند.
همچنین سپرده­ گذارانی که موجودی آنان زیر مبلغ ۲ میلیارد ریال بوده و به علت داشتن تسهیلات حساب آنها تاکنون به موسسه منتقل نشده بود، از ۲۵ آذر ماه می توانند برای تسویه تسهیلات و برداشت بقیه سپرده خود اقدام کنند.
سپرده ­گذارانی که سپرده آنها به علت بدهی تسهیلاتی یا ضمانت بسته شده است، می­توانند برای تسویه تسهیلات و برداشت بقیه به شعب مراجعه کنند؛ جرائم تاخیر تادیه همه اقساط تسهیلات از تاریخ اول تیرماه امسال تا ۱۲ آذر ماه جاری به میزان فقط ۶ درصد مشمول بخشودگی می شود.
بر اساس این اطلاعیه، گیرندگان تسهیلات که نسبت به تسویه بدهی خود بصورت نقدی اقدام می­کنند نیز مشمول بخشودگی سود آینده و جرائم تاخیر تادیه اقساط می­شوند.
به گزارش ایرنا، تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی فرشتگان از اواخر اردیبهشت ماه امسال در موسسه کاسپین کلید خورد؛ در مرحله اخیر که اکنون در حال اجراست، اصل سپرده ها تا سقف ۲ میلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان) به سپرده گذاران پرداخت می شود و همچنین در صورتی که سپرده فردی بیش از ۲ میلیارد ریال باشد، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان امکان پرداخت به وی وجود دارد.
از زمان آغاز فرآیند تعیین تکلیف سپرده های تعاونی منحله فرشتگان تاکنون ۳۴ هزار میلیارد ریال به شکل خط اعتباری بانک مرکزی در چند نوبت در اختیار موسسه کاسپین قرار گرفته است.
با اتمام بازپرداخت حساب های زیر ۲۰۰ میلیون تومان، ۹۸ درصد از سپرده گذاران فرشتگان که حدود ۴۵۰ هزار نفر بودند، تعیین تکلیف می شوند و تنها حدود ۹ هزار نفر از سپرده گذاران می مانند که مبالغ حساب های آنها بیش از این رقم است.
تعاونی منحله فرشتگان از موسسات غیرمجاز فعال در نظام پولی کشور بود که اواخر اسفند ماه ۹۴ به همراه هفت تعاونی دیگر ادغام شدند و موسسه اعتباری کاسپین پدید آمد.

print

پاسخی بگذارید