تاریخ: ۳:۲۹ :: ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
تعیین تکلیف قطعه ۳ آزاد راه تهران – شمال به زودی

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: شیوه اجرای قطعه ۳ آزاد راه تهران - شمال به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

سید مسعودمیرکاظمی در بازدید از قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال گفت: روند ساخت قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال پیشرفت مناسبی دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن، یک لاین آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اما برای آغاز عملیات اجرایی قطعه ۳ این آزاد راه جلساتی در تهران برگزار شد و بزودی شیوه اجرا تعیین تکلیف می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشوربه همراه معاون اجرایی رییس جمهور و رییس بنیاد مستضعفان امروز با حضور در مازندران از قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال بازدید کردند.

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیشتر پرداخت‌ها به پیمانکاران آزاد راه تهران شمال در دو ماه گذشته نقدی بوده است و کمتر از اوراق استفاده شد به همین دلیل پیش بینی می‌شود با توجه به این موضوع وضعیت اجرای طرح در سال آینده با شتاب بیشتری انجام شود.

مسعودمیرکاظمی افزود: مطالعات اجرای قطعه ۳ آزاد راه تهران شمال باید درسریعترین زمان ممکن ارائه تا ساخت آن نیز زودتر آغاز شود.

آزادراه تهران – شمال یکی از بزرگترین طرح‌های راه‌سازی کشور است که تهران را به چالوس متصل می‌کند مسیر این آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می‌یابد و با عبور از ارتفاعات البرز با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌شود.

این آزاد راه چهار قطعه دارد که قطعه اول از تهران شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد، قطعه دوم نیز حدفاصل دو آب شهرستانک – پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر است که ساخت آ ن در جریان است.

قطعه سوم آزاد راه تهران شمال نیز حدفاصل پل زنگوله – سه‌راهی دشت نظیر و مرزن آباد به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر است که دو خط رفت و دو خط برگشت دارد که هنوزهیچ‌گونه عملیات اجرایی در آن انجام نگرفته‌است.

قطعه چهار آزادراه تهران – شمال نیز حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد – چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است که اجرای این قطعه از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید.

پرویزفتاح رییس بنیاد مستضعفان نیز گفت: باند اول قطعه ۲ آزادراه تهران شمال که ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا اسفند سال آینده بهره برداری می‌شود.

او می‌گوید بنیاد تعهدات خود را انجام داد و در نیمه اول امسال دولت نیز تعهد مالی خود را انجام داد، اما از آنجایی که هزینه‌ها افزایش یافته نیاز به تامین منابع مالی جدید است

۶ و نیم کیلومتر از تونل البرز در قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال افتتاح شده است و ۱۶ کیلومتر نیز در حال اجر است.

print

پاسخی بگذارید