معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست
تاریخ: ۲۳:۴۹ :: ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
تولید روزانه یکهزارو ۲۰۰ متر مکعب شیرابه زباله در مازندران فاجعه آمیز است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به بالا بودن سرانه تولید زباله در مازندران اشاره کرد و گفت: تولید روزانه سه هزار تن زباله و یکهزارو ۲۰۰ متر مکعب شیرابه زباله در این استان فاجعه آمیز است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، ایرج حشمتی در آیین افتتاح پایگاه اطفای حریق تالاب بین المللی میانکاله افزود: در حالی که متوسط سرانه تولید زباله در کشور ۶۰۰گرم است اما این آمار در مازندران حدود یک کیلوگرم است.

وی با بیان این که پراکندگی زباله و مراکز دفن زباله در دل جنگل و روستاهای بکر این خطه نیز اسفبار است، ادامه داد: پراکندی زباله و نفوذ شیرابه به شدت اکوسیستم طبیعی مازندران را به مخاطره انداخته است.

وی با بیان این که بازچرخانی آب در مازندران بسیار ضعیف است ، اظهار داشت: در حالی که کمبود بارش داریم واکوسیستم تالابی در مازندران نیز به شدت در معرض خطر افتاده است، نسبت به بازچرخانی آب در این خطه نیز بی توجهی شده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خدمات اکوسیستم تالابی را در دنیا بسیار با رزش توصیف کرد و گفت: ظرفیت های گردشگری طبیعی مازندران بی سابقه است، یعنی این ظرفیت می تواند پاسخگوی بسیاری از مسایل اقتصادی استان و حتی کشور باشد.

حشمتی توسعه مازندران به نفع کشور دانست و گفت: افزایش حجم زباله در مازندران به دلیل ورود مسافر این استان را با چالش مواجه کرده است، بحران وقتی بوجود می آید که نیازها را برای اهداف تعیین شده مهیا نکنیم و یا بهره وری را بیش از حد داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که در فرهنگ سازی گردشگری مسوولانه در مازندران باید تعریف جدی داشته باشیم ، تصریح کرد: یعنی حیات وحش را تخریب نکنیم ، در فصل زاد و ولد اصرار به حضور در مناطق حفاظت شده نداشته باشیم ، زباله را در طبیعت رها نکنیم .

وی با بیان این که تخریب های محیط زیست از اقدامات بشر است ،اما توسعه پایدار شروطی دارد ، ادامه داد: توجه به اشتغال و منافع اقتصادی با رعایت مسایل حفاظت مسایل زیست محیطی بسیار مهم است.

وی با اظهار این که عقب افتادگی توسعه ای داریم که باید با حفاظت محیط زیست جبران شود، گفت: تاکید می کنم تصمیم های توسعه ای باید با رعایت و حفاظت تنوع زیستی در سه سطح ژن، گونه و اکوسیستم همراه باشد .

پایگاه اطفاء حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله شامل، احداث ساختمان در پارکینگ ساختمان قبلی، خرید یک دستگاه لودر، سه دستگاه تراکتور، سه دستگاه تانکر حمل آب و سایر تجهیزات مورد نیاز اطفاء حریق با اعتباری بالغ بر حدود ۹.۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

print

پاسخی بگذارید