تاریخ: ۲۲:۰۸ :: ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
تصویب ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس جمهوری برای حوزه گردشگری گیلان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در سفر رئیس جمهوری ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اولین بار در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

ولی جهانی چهارشنبه شب در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان در رشت افزود: این میزان اعتبار نسبت به دوره قبل ۱۵ درصد افزایش یافته که بخش عمده آن مربوط به زیر ساخت های گردشگری استان است؛ درحال‌حاضر این اداره کل تعداد ۲۴۱ پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان در دست اجرا دارد و در سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ طرح به میراث فرهنگی واصل شده که از این تعداد ۹۰ طرح با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی یک هزار و ۳۰۰ شغل مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به ۳۵۰ طرح توسط اداره کل میراث فرهنگی استان با اشتغالزایی دو هزار و ۵۰۰ نفر افزود: تاکنون ۲۹۰ طرح به بانک های عامل معرفی شده است.

جهانی همچنین به مراحل ثبت جهانی ماسوله اشاره و بیان کرد: پرونده شهر تاریخی ماسوله با ۷۰۰ سال قدمت با حمایت‌های نمایندگان و استاندار گیلان مورد تایید ارزیابان یونسکو قرار گرفت تا مراحل نهایی ثبت ماسوله در تابستان ۱۴۰۱ پیگیری شود.

وی همچنین از قرار گرفتن کاروانسرای سیاهکل در ثبت میراث جهانی خبر داد و افزود: با ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد در فهرست آثار یونسکو ۶۰۰ هنرمند صنایع دستی مشغول فعالیت شدند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به وجود ۷۱ منطقه نمونه گردشگری در استان این مناطق را  با توجه به ظرفیت بالای آنها در جذب گردشگران بسیار موثر دانست و گفت:۲۰ پرونده در کمیته ‌برنامه‌ریزی  مصوب و مرحله صدور مورد موافقت اصولی قرار گرفته است. اکنون سه هزار و ۲۵۲ مرکز گردشگری و ۴۰ هزار تخت برای خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران در استان دایر است.

جهانی اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در استان آزادسازی ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی است و این اداره کل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی است.

تمهیدات لازم برای کنترل ترافیک در محورهای پرترافیک استان اندیشیده شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز با بیان اینکه در ایام نوروز تمامی راههای اصلی، فرعی و روستایی استان ترافیک سنگین خواهند داشت، گفت: اما سه محور آزادراه قزوین- رشت، رشت- چابکسر و اردبیل- آستارا- تالش دارای ترافیک بسیار سنگین می شوند که باید با تمهیدات ترافیکی آن را کنترل کنیم.

عباس صابر افزود: با توجه به اینکه طی یکی دو سال گذشته سفرها با محدودیت‌هایی همراه بوده است انتظار می رود امسال شاهد حضور بیشتر گردشگران به استان باشیم بنابراین باید بیشتر از پیش آماده باشیم.

print

پاسخی بگذارید