رییس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد
تاریخ: ۲۳:۴۸ :: ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
اختصاص اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومانی برای مدیریت تنش آبی مازندران

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مازندران با اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومانی برای مدیریت تنش آبی در سال جاری، بیشترین رقم را از این حیث در کشور دریافت کرده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،محمد حسن نامی روز سه شنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان بابل افزود: در سالجاری ۲۴ استان در کشور با بحران تنش آبی مواجه هستند که مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی از شرایط حساسی برخوردار است که بیشترین اعتبار به این استان تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: برای عبور از تنش آبی باید با اجماع و بهره گیری از تمامی ظرفیت های شهرستانی از این مشکل عبور کنیم.

وی گفت: دیگر زمان آن فرا رسیده که برای گسترش کشت گلخانه ای سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد و روش کشت سنتی باید تغییر یابد.

وی بیان کرد: کشور هلند که به اندازه استان مازندران می باشد با گسترش کشت گلخانه ای و استفاده بهینه از آب برای ۸۰۰ میلیون نفر مواد غذایی تولید می کند.

وی اظهار داشت: دولت در پرداخت خسارت های مختلف اعم از سیل، زلزله و خشکسالی هزینه های سنگینی پرداخت می کند و از سویی دیگر هر ماه بین ۱۴ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی های دولت گذشته را هم پرداخت می کند.

 

وی گفت: بر اساس ماده ۱۵ و ۱۸ مدیریت بحران در هر نقطه ای از کشور حادثه ای اتفاق افتاد، تمامی امکانات ملی باید بدون هیچ محدودیتی در اختیار آن منطقه آسیب دیده قرار گیرد.

نامی در ادامه بیان کرد: از مجموع ۶۴ مورد آسیب های طبیعی در جهان تعداد ۴۶ مورد آن اعم از سیل، زلزله، رانش، خشکسالی و سرمازدگی می باشد که در کشور ایران اتفاق افتاده است.

وی گفت: زلزله و سیلاب در کشور ما بیشترین خسارات را وارد می کند که با گسترش احیای آبخیز داری و مقاوم سازی در حوزه ساخت و ساز باید از میزان این خسارت ها کاسته شود.

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی دولت برای احداث دو پل در بابل

فرماندار بابل نیز در ادامه این نشست بیان داشت: هزینه پیشگیری و مقاوم سازی به مراتب کمتر از احداث یک بنا می باشد همانطوریکه دولت در حال حاضر برای احداث ۲ پل تخریب شده در جنوب شهرستان بابل یکصد میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد کرد.

 

قاسم عزیز زاده گرجی افزود: در صورتیکه همین ۲ پل با حدود یک میلیارد تومان می توانست مقاوم سازی و از خطر تخریب آن در گذشته جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: با توجه به وسعت و گسترده گی بخش ها توسعه برخی زیرساخت ها در حوزه راهداری و اصلاح سردهنده ها یک امری ضروری می باشد که از تمام ظرفیت ها برای تحقق این امر تلاش می کنیم.

وی گفت: در حال حاضر حل مسئله پسماند بابل در سایت انجلیسی یک ضرورت فوری می باشد که با یک اراده ملی باید هر چه سریعتر مشکل زباله این سایت انجلیسی شود.

شهرستان ۵۴۰ هزار نفری بابل دارای شش بخش و هفت شهر می باشد.

print

پاسخی بگذارید