تاریخ: ۱۷:۲۸ :: ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
تولید ماهانه ۶ هزار متر مربع گلیم در آستارا

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از تولید ماهانه ۶ هزار متر مربع گلیم توسط ۶۰۰ هنرمند گلیم‌باف این شهرستان خبر داد.

ایرنا نوشت: پردل امیری نژاد روز دوشنبه در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا اظهار کرد: بیشتر هنرمندان گلیم باف در روستای عنبران فعالیت می کنند و هر متر مربع گلیم، به قیمت ۷۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۷۲ هزار متر مربع گلیم در آستارا تولید شده اما به دلیل تعطیلی نمایشگاه های نوروزی به علت خطر شیوع کرونا، بخشی از تولیدات گلیم بافان به فروش نرسیده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به ۱۲ هنرمند صنایع دستی آستارا اختصاص یافته بود و در سال جهش تولید، حمایت از هنرمندان تداوم خواهد یافت.

امیری نژاد گفت: ۲۵۰ هنرمند صنایع دستی در آستارا بیمه هستند و برندسازی گلیم دهکده صنایع دستی عنبران، تشکیل سازمان مردم ‌نهاد برای تولید کیفی و بازاریابی صنایع‌ دستی با راه اندازی محل عرضه آنها در بازار قدیم میوه و تره بار در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و بیش از هزار هنرمند در ۱۵ رشته صنایع دستی، در این شهرستان فعالیت می کنند.

print

پاسخی بگذارید