تاریخ: ۱۳:۰۹ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
تولید و تامین ۳۵هزار تن کاغذ کتب درسی وزارت آموزش پرورش در مازندران

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با تقدیر از برنامه های دولت برای خودکفائی در تولید کاغذ چاپ و تحریر گفت: بیشتر از ۳۵ هزار تن کاغذ تا پایان سال با هدف تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی در این کارخانه تولید و به وزارت آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،از روابط عمومی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، امید نیک نژاد با اظهار این که این شرکت در پاسخ به اعتماد دولت سیزدهم همه تلاش را در اجرای تعهدات خود به کار گرفته است، افزود: امسال تمامی کاغذ مورد نیاز کتاب های درسی دانش آموزان با کاغذ ایرانی چاپ و به دست آنان خواهد رسید.

وی تصریح کرد : همانطور که رئیس جمهور محترم روز گذشته در جمع اصحاب رسانه بیان داشتند رشد تولید کاغذ ایرانی در ۲ سال گذشته و با حمایت های دولت در این مجموعه صنعتی افزایش قابل توجهی داشته به طوریکه از هفت هزار تن تولید کاغذ در پایان سال ۹۹ به ۴۲ هزار تن در سال گذشته، امسال نیز به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

نیک نژاد با بیان اینکه از پانزدهم شهریور ماه تولید کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش آغاز می شود ، بیان داشت: با همکاری دولت ضمن برنامه ریزی برای کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد سعی خواهیم کرد بخشی از نیاز جامعه نشر کشور را هم پوشش دهیم.

وی مهمترین اثرات خودکفائی در تولید کالای استراتژیک کاغذ در کشور را تنظیم بازار و ثبات آن، کوتاه نمودن دست دلالان و مافیای کاغذ و جلوگیری از خروج ارز از کشور خواند و گفت : اینکه پس از انقلاب برای اولین بار با حمایت شخص رئیس جمهور و در راستای منویات مقام معظم رهبری کل کتب دانش آموزان ایرانی با کاغذ ایرانی چاپ و توزیع شود، دستاورد بزرگی محسوب می شود که تاکنون سابقه نداشته است.

تولید و تامین ۳۵هزار تن کاغذ کتب درسی وزارت آموزش پرورش در مازندران 

طبق آمار رسمی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بر اساس توافق و قراردادی که سال گذشته با وزارت آموزش و پرورش دولیت سیزدهم منعقد کرد موظف شد که ۳۰ هزار تن کاغذ چاپو تحریر را برای کتب درسی تولید کند که محقق شد و امسال نیز این شرکت تولید و تحویل ۳۵هزار تن کاغذ تحریر را متعهد شده است.

این شرکت سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و هم اکنون طبق گفته مسئولان آن، حدود یکهزار و ۳۰۰ نیروی انسانی دارد.

شرکت چوب و کاغذ مازندران در حال حاضر سهامی خاص است که ۶۰ درصد سهام آن در اختیار شرکت آینده پویا، ۲۰درصد صندوق بازنشستگی کشوری با ۲۰ درصد دیگر هم در اختیار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

print

پاسخی بگذارید