تاریخ: ۱۰:۴۴ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
جزئیات رسوب ۱۰ هزار تنی روغن در بندر نوشهر

شرکت مادر تخصصی دولتی ایران مرداد ماه پارسال ۱۰ هزار تن روغن خام آفتابگردان را در مخازن منظقه ویژه بندر نوشهر تخلیه می‌کند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،عسگر نیک نفس مدیر کل گمرکات و گمرک نوشهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت: شرکت مادر تخصصی دولتی ایران یا سازمان غله در مرداد ماه ۱۴۰۱ دو کشتی به طور جداگانه حامل روغن خام آفتابگردان جمعا به وزن ۱۰ هزار تن را در مخازن منظقه ویژه بندر نوشهر تخلیه می‌کند.

او افزود: این شرکت در نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ یک محموله حدود ۵ هزار تنی را جهت ترخیص به گمرک اظهار می‌کند.

نیک نفس ادامه داد: گمرک متعاقباً در راستای سلامت محور بودن این کالا اقدام به اخذ استعلام از سازمان‌های استاندارد و بهداشت می‌کند که پس از تایید سلامت کالا توسط سازمان‌های مربوطه، شرکت بازرگانی دولتی حقوق ورودی را به گمرک پرداخت می‌کند.

مدیر کل گمرکات و گمرک نوشهر گفت: این شرکت از روز پنج‌شنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ جمعاً ۶۹۲ تن از ۵ هزار تن روغن خام را توسط ۲۷ تانکر به انبار‌های هدف داخل کشور ارسال می‌کند.

او افزود: گمرک نوشهر حسب دستور و پیگیری رئیس کل گمرک ایران در ترخیص و حمل روغن خام به طور شبانه‌روزی و بدون محدودیت زمانی حتی در ایام تعطیلی آمادگی خود را به شرکت دولتی اعلام نموده است.

رئیس قوه قضائیه ۱۸ خرداد ماه امسال در سفر به مازندران و بازدید از مخازن روغن‌های خوراکی بندر بوشهر مشاهده کرد که بالغ بر ۱۰ هزار تن روغن خوراکی متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران بیش از ۳۰۰ روز در مخازن بندر نوشهر مانده است؛ بنابر اظهارات مسئولان بندر، به دلیل پایین آمدن قیمت روغن نسبت به زمان خرید آن و عدم پرداخت هزینه انبارداری، شرکت مذکور تمایل به ترخیص کالا ندارد؛ حال آنکه در صورت تخلیه این روغن‌ها، مخازن بندر نوشهر قابلیت حداقل ۱۰ مرتبه بارگیری در سال و کسب درآمد بیشتر را خواهند داشت.

یک هفته بعد از سفر رئیس قوه قضاییه به مازندران حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران از ترخیص محموله پنج هزار تنی روغن ذخیره شده در بندر نوشهر خبر داد و گفت: مجموع روغن موجود در سیلو‌های بنادر مازندران ۳۸ هزار تن بوده که طی روز‌های آتی نسبت به تعیین تکلیف و ترخیص مابقی آن نیز اقدام مقتضی لحاظ خواهد شد.

print

پاسخی بگذارید