تاریخ: ۲۱:۵۳ :: ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
جشنواره استانی تئاتر گیلان با حضور تماشاگر برگزار می شود

معاون هنری و امور سینمایی گیلان اعلام کرد: تمهیدات حضور تماشاگر در سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان فراهم شده است.

سید امیر مصباح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور تماشاگر همیشه از عناصر هنر تئاتر بوده که متاسفانه بدلیل بروز کرونا در دوره پیشین ناچار به برگزاری آنلاین آن بودیم ؛اما خوشبختانه ، امسال بدلیل انجام واکسیناسیون و همچنین بهبود وضعیت کرونا در استان ،حضور مخاطبان تئاتر بصورت رایگان فراهم شده است .

وی خاطرنشان کرد: از بین ۱۴ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ، ۶ اثر به داوری امیر ثابت، مهرداد بخشی، حدیث نیکرو، محمد پورجعفری و مجید کاظم زاده مژدهی به مرحله نهایی سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان راه یافتند و امروز پیام دهکردی، فرامرز طالبی و مهرداد هنرمند به عنوان داوران مرحله نهایی این جشنواره  معرفی شدند.

جشنواره استانی تئاتر گیلان با حضور تماشاگر برگزار می شود

معاون هنری و امور سینمایی گیلان افزود: این آثار شامل “روایت آنکه صبور بود” به کارگردانی نیما جهان بین ، “رازها و دروغ های رام نشده” به کارگردانی وحید درویشی، “واحد ۲۲چه خبره” به کارگردانی رضا جوشعار، “خلیج خوکها” رضا جوینده ،”سیا ریحون” رضا عباسی و “چهاردیواری” عبدالله بهادری است  که از روز جمعه دوازدهم آذرماه در سه نوبت ۱۱ صبح ،۱۵ و ۱۸ ، طی دو روز اجرا می شود.
مصباح اظهار داشت: رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف جشنواره مذکور است.
وی یادآور شد:موضوع این جشنواره برای خلق آثار آزاد اعلام شده بود و کرونا و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده، موضوعات مرتبط با شعار سال، موضوعاتی نظیر فرهنگ و هنر بومی، منطقه‌ای و ایرانی اسلامی و پدافند غیرعامل در اولویت موضوعات این جشنواره قرار داشتند.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: اگرچه استقبال از بازگشایی فعالیت های فرهنگی و هنری در استان ، نشانگر اشتیاق مردم برای بازگشت به دوران خوش این فعالیت ها در پیش از بروز بحران کرونا است؛ اما باید بدانیم هنوز این بحران بطور کامل برطرف نشده و حضور در این فعالیت ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مورد تاکید است.

اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی گیلان، ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز یکشنبه ۱۴ آذرماه با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می‌شود.

print

پاسخی بگذارید