تاریخ: ۱۸:۵۱ :: ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
جعل ۳۸۰ هزار میلیارد ریالی چک‌های بانکی در مازندران

اعضای باند کلاهبرداری که با جعل چک‌های بانکی اشخاص، ۳۸۰ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، در مازندران دستگیر شدند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت اعضای باند جعل و کلاهبرداری با استفاده از چک‌های جعلی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند، اعضای این باند با شناسایی معتادان متجاهر و بعضاً کارتن خواب با استفاده از مدارک هویتی این افراد و پرداخت مبالغی وجه اقدام به افتتاح حساب و در ادامه اخذ دسته چک به نام آنان می‌کردند.

سردار میرزایی با اشاره به دستگیری یکی از متهمان اصلی این پرونده، گفت: ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از مخفیگاه این متهم، تعداد زیادی دسته چک مربوط به افراد مختلف، کشف کردند.

او افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی از تهیه دسته چک با مدارک هویتی افراد معتاد و بی بضاعت و شارژ مالی آن‌ها و در نهایت فروش و توزیع چک‌ها در بین افراد مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در همین راستا پرونده متهم و صاحبان حساب و چک که اغلب اهل و ساکن استان مازندران بودند، شناسایی و به مرجع قضائی معرفی شدند.

او با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این پرونده ۳۸۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده، افزود:۵۱۰ شاکی در این پرونده شناسایی و با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی ۱۸ متهم از اعضای این باند بزرگ دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند که تحقیقات تکمیلی و رسیدگی به پرونده کماکان در دستور کار قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید