تاریخ: ۱۶:۱۱ :: ۱۳۹۹/۱۰/۱۵

مقداد ابراهیم زاده شرمه اهل شهرستان بابلسر با ثبت ۲ اختراع،عضو انجمن مخترعان کشور شد.

مقداد ابراهیم زاده شرمه جوان شایسته شهرستان بابلسر با ثبت ۲ اختراع در زمینه علمی، عضو انجمن مخترعان کشور شد.

ابراهیم زاده که ۳۰ سال دارد و رییس هیات کاراته بابلسر نیز می‌باشد هم اکنون دانشجوی مقطع دکتری علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد است.

او علاوه بر این نیز دارای مدرک مهندسی تکنولوژی و نرم افزار از همین دانشگاه است که نشان از درایت و تلاش مجدانه او در زمینه مختلف علمی است.

نخستین دستگاه اختراع شده توسط ابراهیم زاده که در سال ۹۶ به ثبت رسید، شناور کنترل کننده فاکتور‌های شیمیایی و حیاتی آب بود.

شناور کنترل کننده فاکتور‌های شیمیایی و حیاتی آب یک دستگاه هوشمند می‌باشد که با استفاده از سنسور‌های تشحیص پارامتر‌های محیطی، اطلاعات محیطی را دریافت و با استفاده از هوش مصنوعی تصمیم گیری‌های لازم را به صورت دستور انجام می‌دهد. در این اختراع از یک منطق فازی برای تصمیم گیری استفاده شده است.

کاربرد این اختراع در صنعت کشاورزی بسیار پراهمیت است. اولین کاربری این دستگاه در یک شناور بدون سرنشین برای صنعت شیلات بوده است. همچنین، در بسیاری از صنایع کشاورزی که به کنترل پیوسته وابسته هستند. این دستگاه حلقه گمشده صنعت بوده که می‌تواند دقت، کیفیت و بهره وری را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

شناور کنترل کننده فاکتور‌های شیمیایی و حیاتی آب همچنین برای کنترل شرایط محیطی اطاق بیمار در بیمارستان‌ها کاربرد دارد.

شناور خودکار بدون سرنشین، اختراع دوم مقداد ابراهیم زاده است که برای سازمان بنادر و دریانوردی کاربرد دارد.

این دستگاه قابلیت عکس برداری و گرفتن فیلم تا ۳۰۰ متر زیر آب و ارسال همزمان به ساحل را دارد.

سومین اختراع این جوان موفق که مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و سال آینده از آن رونمایی خواهد شد، سوند غیر تهاجمی خودکار برای شستوی جانبازان و معلولان است که به دلیل عدم توان حرکتی دچار زخم بستر شده اند.

ابراهیم زاده با بیان اینکه پیشنهاد‌هایی از چند کشور خارجی برای فروش امتیاز تولید اختراعاتش داشته، گفت: قصد دارد اختراعاتش را با استفاده توان شرکت‌های داخلی به تولید انبوه در بازار برساند.

او دلیل موفقیت هایش را لطف خداوند و توسل به پیامبر و ائمه، سال‌ها تلاش و کوشش در مباحث فنی و مهندسی و پشتوانه علمی اعلام کرد.

انتهای پیام/س
print

پاسخی بگذارید