تاریخ: ۲۰:۳۴ :: ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
کشف زمین‌خواری در تنکابن

فرمانده انتظامی تنکابن از کشف زمین‌خواری ۸۰ میلیارد ریالی در شهرستان تنکابن خبر داد و گفت: با حکم قضائی، زمین‌های تصرف شده، خلع ید شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “بهادر دیلمی” در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی زمین‌های ملی و جنگلی توسط ۳ نفر از زمین خوران در یکی از مناطق روستایی شیرود، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی ماموران افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی‌های همه جانبه، متهمان را که با محصور کردن ۸ هزار و ۸۰۰  متر مربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خود در آورده بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی، با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان تنکابن، زمین تصرف شده از چنگ متهمان رها سازی و به آغوش طبیعت بازگردانده شد.

سرهنگ دیلمی ارزش زمین آزاد شده از چنگ متهمان را بر اساس نظر کارشناسان ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: این افراد با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

کشف ۵ میلیاردی اموال مسروقه و دستگیری باند سارقان در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری ۳ سارق و یک مالخر لوازم خانگی و کشف ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان خبر داد.

سرهنگ “علی اکبر قلی پور” نیز بیان کرد: در پی وقوع سرقت از منزل در شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات میدانی توسط ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، در نهایت ۳ سارق و یک مالخر در این ارتباط شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر افزود: متهمان در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهشان دستگیر شدند و به سرقت از منزل اعتراف کردند.

سرهنگ قلی‌پور با اشاره به کشف ۵ میلیارد ریالی انواع لوازم خانگی از مخفیگاه متهمان تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه سارقان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

کشف زمین خواری ۱۳ میلیاردی در گلوگاه

جانشین انتظامی استان مازندران از کشف یک مورد تصرف اراضی دولتی به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در شهرستان گلوگاه و جلوگیری به موقع از تضییع حق بیت المال خبر داد.

سردار” سید موسی حسینی” گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام بررسی‌هایی متوجه شدند افرادی با سند سازی اقدام به تصرف بخشی از زمین‌های دولتی، حصارکشی آن کرده‌اند و این اقدام آن ها باعث تضییع بیت المال و زیان شدید خریداران خواهد شد.

وی افزود: در این رابطه ضمن هماهنگی قضائی و با همکاری کارشناسان اداره راه و شهرسازی و اداره منابع طبیعی و با اخذ استعلامات حوزه اسناد و مدارک مشخص شد ۱۳۰۰ متر مربع از اراضی دولتی که کارشناسان ارزش آن را ۱۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند با تنظیم و جعل سند تصرف شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مازندران بیان کرد: در این راستا با پیجویی‌های بعدی ماموران یک متهم دخیل در این زمین خواری دستگیر با معرفی وی به مراجع قضائی از تضییع حق بیت‌المال و زیان‌های بسیاری که در انتظار خریداران این زمین‌ها بود جلوگیری شد.

دستگیری ۳ مخل نظم و امنیت عمومی در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری ۳ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عبدالله حسن زاده ” نیز در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام امت حزب‌الله تعداد ۳ نفر از اراذل و اوباش نوظهور در ساری، موضوع در دستور کار ماموران یگان فوریت۱۱۰ و کلانتری ۱۴ قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، بلافاصله ماموران فوریت یگان ۱۱۰، کلانتری ۱۴این شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و در عملیاتی ضربتی متهمان را زمین‌گیر کردند.

سرهنگ حسن زاده از دستگیری این افراد که با ایجاد شرارت، درگیری و تخریب شیشه خودروها موجب رعب و وحشت مردم و ساکنان بومی منطقه شده بودند خبر داد و اظهار کرد: در بررسی به عمل آمده از متهمان تعداد ۳ قبضه سلاح سرد از نوع شمشیر کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: پلیس با بکارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان، اجازه سلب آسایش و آرامش مردم را به کسی نخواهد داد و کسانی که بخواهند به هر نحوی موجب رعب و وحشت در بین مردم شوند قطعا با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

کلاهبرداری با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از شناسایی مجرم سایبری که از طریق ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی اقدام به کلاهبرداری مالی از هموطنان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ “سیدجعفر افضلی” گفت: در پی مراجعات متعدد شهروندان به پلیس فتا بابلسر و وصول چندین فقره پرونده قضایی مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیک قضایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد : با بررسی‌های فنی و اظهارات شکات پرونده مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز پس از دریافت پیامک ابلاغ الکترونیک قضایی صورت گرفته است.

سرهنگ افضلی تصریح کرد: پس از انجام فنی و اقدامات پلیسی کارشناسان پلیس فتا بابلسر متهم شناسایی و دستگیر شد.

افضلی خاطرنشان کرد: متهم که ابتدا منکر جرم می‌شد در مواجهه با مستندات پلیس به انجام ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از همشهریان اعتراف که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی بابلسر با توصیه به شهروندان مبنی بر اینکه پیامک‌های تحت عنوان رجیستری موبایل، ابلاغ الکترونیک قضایی، سهام عدالت، جریمه رانندگی هرگز با سرشماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود از آنان خواست تا در صورت دریافت این نوع پیامک‌ها بایستی بلافاصله آن را حذف کرده و یا جهت اخذ مشاوره با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

کشف ۲۰ تن نهاده دامی فاسد در سیمرغ

فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ از کشف ۲۰ تن نهاده دامی فاسد و غیربهداشتی خبر داد.

سرهنگ “حسین اسدی” اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل نگهداری کنجاله‌های غیربهداشتی شدند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از محل مورد نظر موفق شدند ۲۰ تن کنجاله سویای غیربهداشتی را کشف کنند که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از دستگیری یک متهم در این عملیات خبر داد و گفت: محوله کشف شده تحویل کارشناسان اداره جهاد کشاورزی و متهم نیز پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۶۰ کیلو تریاک از یک قاچاقچی مواد مخدر در “ساری”

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از کشف ۶۰ کیلو گرم تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ در شهرستان ساری خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا جعفری” در تشریح این خبر، گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران با انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل و جابه‌جایی موادمخدر توسط یک سوداگر مرگ از طریق محور ورودی استان مازندران باخبر شدند.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات فنی متوجه شدند یک قاچاقچی مواد مخدر با یک خودروی نیسان قصد جابجایی مواد مخدر از استان تهران به استان گلستان را دارد که پس از تعقیب و مراقبت، متهم را در حین انتقال موادمخدر با یک خودروی نیسان در شهرستان ساری شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در ادامه از کشف ۶۰ کیلو گرم تریاک در بازرسی از خودروی نیسان متهم خبر داد و اظهار داشت: این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ جعفری با بیان این که اعتیاد منشاء بسیاری از جرائم همچون قتل، اختلافات خانوادگی و فروپاشی خانواده هاست، از مردم خواست: برای رسیدن به جامعه‌ای امن و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی با پلیس همکاری داشته و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

کشف انبار احتکار لوازم خانگی در ساری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف انبار احتکار انواع لوازم خانگی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.

سرهنگ “محمد محمد پور” بیان کرد: در راستای اجرای مبارزه با احتکار کالاهای اساسی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در شهرستان ساری با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی از وجود یک انبار احتکار لوازم خانگی مطلع شدند.

وی اظهار کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان و اداره صمت شهرستان ساری از این انبار بازدید کرده و در بازرسی از آن ۱۸۷دستگاه انواع لوازم خانگی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، کولر اسپلیت، ماشین ظرفشویی، آبگرمکن و غیره کشف کردند که طبق نظریه کارشناسان صمت با توجه به عدم ثبت انبار در سامانه جامع انبارها و سامانه تجارت از مصادیق احتکار محسوب شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده از سوی کارشناسان ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ محمدپور خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالاهای اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است که در این راستا با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده ایم. ایشان ضمن تقدیر و تشکراز مساعدت و معاضدت هموطنان در کل استان مازندران درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه جرایم اقتصادی، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرقت ۷۰۰ کیلو برنج از یک شالیکوبی در مازندران

جانشین انتظامی استان مازندران از کشف ۷۰۰ کیلوگرم برنج سرقتی از یکی از شالیکوبی و دستگیری سارق در شهرستان نور خبر داد.

سردار “سید موسی حسینی” در تشریح این خبر گفت: روز گذشته عوامل گشت کلانتری رویان شهرستان نور در حین گشت زنی در یکی از مناطق شهر به یک دستگاه خودروی وانت پیکان حامل کیسه‌های برنج که راننده آن در کنار خودرو در حال فروش برنج بود مشکوک شدند.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، فروشنده برنج هیچ گونه مدارکی دال بر مالکیت برنج ارائه نداشت که طی هماهنگی قضایی و انتقال متهم به اداره آگاهی شهرستان نور، پس از تحقیقات تخصصی و پلیسی متهم به سرقت برنج از یکی از شالیکوبی‌های شهرستان همجوار اعتراف کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مازندران بیان کرد: ارزش برنج‌های سرقت شده با نظر کارشناسان بالغ بر یک میلیارد بود که متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آبان ۱۴۰۲

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آبان ۱۴۰۲ در روز دوشنبه یکم آبان ماه از شهرستان های معین خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا کریم پور” در تشریح این خبر، گفت: برابر ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آبان ۱۴۰۲ راس ساعت ۶ صبح روز دوشنبه یکم آبان ماه در ۲ نقطه از استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: براین اساس مشمولان ساکن شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر از محل تعیین شده در پارک شهیدزارع شهرستان ساری واقع درکیلومتر ۲ جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

سرهنگ کریم پور اظهار کرد: مشمولان ساکن شهرستان‌های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می‌بایستی به مجتمع تفریحی سیترا (پلاژحسینی) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کلیه مشمولان تخصیص داده شده به مراکز آموزش داخل استانی همچنین سپاه استانی ( کد ۵۳۶ ) ، طلبه طرح هجرت ( کد ۷۱۹ و ۷۲۰ ) و شهید کچویی کرج (سازمان زندان‌ها) می‌بایست به‌صورت انفرادی به مراکز آموزش اعزام شوند و نیاز به حضور در محل اعزام استان نیست.

وی تاکید کرد: همراه داشتن اصل برگ اعزام ، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلین، پدر نظامی شاغل یا وابسته، گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهداء و غیره برای مشمولان در روز اعزام ضروری است.

کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبیل، کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن و … وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین کارت واکسیناسیون کرونا را به‌همراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران با استناد ماده ۱۹ قانون خدمت وظیفه عمومی یاد آور شد: کسانی که به سن ۱۸سال تمام می‌رسند، پس از انتشار آگهی احضار موظفند ظرف ۶ ماه خود را به سازمان وظیفه عمومی معرفی و سازمان مکلف است، حداکثر ظرف ۶ ماه تکلیف مشمولین وظیفه را تعیین نماید و آنها را به خدمت اعزام یا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

print

پاسخی بگذارید