تاریخ: ۲۰:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
حاج محمدی شهردار رشت شد

 ناصر حاج محمدی با ۱۰ رای اعضای شورای اسلامی رشت به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر انتخاب شد که بایستی به تایید وزارت کشور برسد.

 به گزارش اقتصاد شمال، ۱۱ عضو شورای اسلامی رشت در جلسه امروز شورا، از بین دو گزینه نهایی تصدی پست شهرداری این کلانشهر، ناصر حاج محمدی را با ۱۰ رای انتخاب کردند و یکی از اعضا رای سفید داد.

مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شهردار رشت سکان مدیریت شهری این کلانشهر را به دست گرفته بود، سی ام تیرماه سال گذشته پس از ۱۰ ماه استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد.
پس از این؛ حامد عبداللهی از اعضای شورا به عنوان شهردار منتخب معرفی شد که وزارت کشور او را برای تصدی پست شهرداری تایید نکرد؛ حجت جذب دیگر عضو شورای اسلامی این کلانشهر نیز به عنوان دیگر شهردار منتخب برگزیده شد که صلاحیت او نیز به دلیل نداشتن ۹ سال سابقه مدیریت میانی احراز نشد.
در ادامه فرایند انتخاب شهردار از سوی اعضای شورا ، در چهارم اسفندماه سال گذشته حسین علیقلی زاده با ۱۱ رای اعضا، به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر انتخاب شد که صلاحیت او نیز توسط وزارت کشور احزار نشد.
حاج محمدی غیربومی بوده و سابقه تصدی پست شهرداری شاهرود و اسلامشهر را در کارنامه کاری خود دارد.
در زمان حاضر علی بهارمست، سرپرست شهرداری رشت است.
رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد، شورای اسلامی کلانشهر رشت ۱۱ عضو دارد.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید