گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۰:۵۹ :: ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
حرکت اقتصاد گلستان با رونق مرز اینچه‌برون شتاب می‌گیرد

استاندار گلستان در نشست با فعالان اقتصادی گفت که با ساماندهی و پویایی مطلوب مرز اینچه‌برون، فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی استان رونق و شتاب می‌گیرد.

هادی حق استان روز چهارشنبه اظهار داشت : قابلیت فراوان مرز اینچه برون و واقع شدن در مسیر کریدور شمال – جنوب می تواند کارگشای مشکلات اقتصادی استان شود که باید با استفاده از حداکثر ساز و کارهای قانونی، بهره‌وری از این فرصت منحصر به فرد را افزایش داد.

اینچه برون، تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان در بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان است.

در سال های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شد.

حق شناس همچنین گفت: با وجود این که گلستان جزو ۱۰ استان برتر دارنده ظرفیت های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری کشور است اما بهره وری استان از این قابلیت ها بسیار اندک و پایین تر از حد انتظار است.
در این نشست همچنین تعدادی از فعالان بازرگانی استان دغدغه های خود را مطرح کرده و خواستار رفع موانع و مشکلات شدند.

استان شمالی گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد و از شمال با کشور ترکمنستان، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است.

print

پاسخی بگذارید