تاریخ: ۱۲:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۹

اقوام ساکن استان گلستان از جمله قزاق ها و ترکمن ها به عنوان نماینده فرهنگ اقوام ایران در جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام عشایر در قزاقستان شرکت کردند.

روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، این جشنواره از ۷ تیرماه در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان آغاز شده و تا فردا دوشنبه ادامه دارد.
در این جشنواره که با هدف معرفی میراث تاریخی و فرهنگی عشایر به عنوان زمینه احیای سنت های ملی، ورزش های سنتی و گسترش مبادلات فرهنگی برگزار می شود، هنرمندان و ورزشکارانی از جمهوری اسلامی ایران، بلغارستان، کره جنوبی، ترکیه، جمهوری آذربایجان، مغولستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان حضور دارند.
شمشیر بازی، اسب سواری، کشتی پهلوانی، نقاشی روی چرم، سفالگری و موسیقی محلی برخی از رشته های رقابتی این جشنواره است.
از جمهوری اسلامی ایران ۱۴ هنرمند از گلستان در بخش موسیقی و آئین ترکمنی، موسیقی اقوام قزاق، صنایع دستی و رودوزیهای سنتی این جشنواره شرکت کرده اند.
گلستان میزبان ۱۶ قوم از ۲۶ قوم بارز کشور و مهاجرینی از ۳۰ استان کشور است.
قزاق ها یکی از اقوام ساکن گلستان هستند که به گفته کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، بیش از ۱۲۰ سال در این استان سکونت دارند.
استان مرزی گلستان در شمال ایران با برخورداری از آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه های طبیعی بسیار از جمله جنگل، دریا، دشت و کشتزارهای سبز و طلایی، رنگین کمانی از زیبایی ها است.

print

پاسخی بگذارید