تاریخ: ۲۳:۵۸ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷

بودجه‌ای برای صندوقهای بازنشستگی و حمایتی در نظر گرفته شده است .

به گزارش اقتصادشمال ،محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به این که حل مشکلات اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی، دارندگان درآمد ثابت و بازنشستگان مورد تاکید دولت و رئیس جمهور است اظهار کرد: دولت اعتقاد دارد در سال ۹۸ به این اقشار باید کمک بیشتری شود.

وی با اشاره به این که مقررات حاکم در این زمینه در سال ۹۸ مقررات بسیار بهتری است تصریح کرد: دولت حمایت ۸۱ هزار میلیارد تومانی از صندوقهای بازنشستگی و حمایتی دارد و این حمایت این اطیمنان را به وجود آورده که این صندوق‌ها دچار کسری نشوند.

وی ادامه داد: در باره تعیین حداقل دستمزد کارگران نیز دولت و مجلس تصمیمات خوبی گرفتند و در این زمینه جلسات خوبی با تشکلهای کارگری و کارفرمایی برگزار شده است.شورای عالی کار هم امروز جلسه دارد و در این زمینه تصمیم گیری می‌کند توجه ما به ماده ۴۱ قانون کار است که بیان می‌کند تعیین حداقل دستمزد بر اساس نرخ رسمی تورم و تأمین حداقل معیشت باشد.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: برنامه‌های دولت برای سیاستهای اشتغال فراگیر، توسعه مشاغل خانگی توسعه فعالیت‌های ITو ICT و مقابله با فقر مطلق ادامه می باید. نگرانی‌ها درباره واردات مواد اولیه نیز با جا افتادن مسری واردات کمتر شده و تضمین بهتری پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: ملت بداند که دولت با همه توانش در خدمت آنها است هر چند توان دولت محدود و فشار دشمن زیاد است اما دولت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

print

پاسخی بگذارید