تاریخ: ۱۵:۳۴ :: ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
خاموش شدن تنور ۱۸۷ نانوایی

۱۸۷ نانوایی متخلف در مازندران پلمب شدند.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: ۱۸۷ نانوایی متخلف از آغاز طرح تشدید نظارت بر واحد‌های خبازی تاکنون در مازندران پلمب شده اند.
او افزود: در این طرح، تاکنون ۲۸۶ نفر بازرس در قالب ۱۹۳ تیم بازرسی استانی از ادارات غله، صمت، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری‌ها و اتحادیه خبازان از ۱۷۲۰ واحد خبازی در ۱۳ شهرستان با رویکرد رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا بازدید کرده اند.
وفائی نژاد گفت: در ابن بازدید‌ها ۲۶ هزار و ۵۹۲ کیسه آرد عرضه خارج از شبکه شناسایی شد و ۲۲۲ واحد نیز به خاطر کم فروشی و کسری وزن چانه به عنوان متخلف به مراجع نظارتی معرفی شدند.
او از تعطیلی خودسرانه و غیرمجاز ۱۲۶ واحد خبازی در ۱۳ شهرستان خبر داد و افزود: برخورد‌های قانونی با واحد‌های متخلف صورت خواهد پذیرفت.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه در کنار بازرسی اکیپ‌های استانی، بازرسی‌های شهرستانی نیز بصورت مستمر در حال اجرا است، گفت: ۵۲۷۲ مورد بازرسی شهرستانی تاکنون انجام شده که ۵۰۲ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی و ۱۱۰ واحد نیز به دلیل کم فروشی و تخلفات فروش آرد خارج از شبکه پلمپ یا کسر سهمیه شدند.
در اجرای مصوبات قرارگاه هماهنگی، پیگیری و پشتیبانی ستاد مقابله با ویروس کرونای استان طرح تشدید نظارت ویژه بر اجرای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در نانوایی‌ها با مشارکت ادارات غله، صمت، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداریها، صدا و سیما و اتحادیه خبازان بصورت اکیپ‌های استانی و شهرستانی در حال اجرا است.
print

پاسخی بگذارید