تاریخ: ۲۰:۲۳ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
خریداران غیر دولتی مشتری دست به نقد جو گمیشان

معاون فرماندار شهرستان گمیشان گفت: به دلیل قیمت بالاتر خرید محصول جو در بازار آزاد، اکثر کشاورزان این شهرستان به جای مراکز دولتی، محصول خود را به مشتریان و خریداران غیر دولتی می فروشند.

به گزارش اقتصادشمال ،سید علیرضا حسینی  اظهار داشت: قیمت جو در بازار آزاد حدود ۴ هزار ریال بالاتر از تعرفه دولتی است و به همین دلیل استقبال از این مراکز توسط کشاورزان بسیار ضعیف است.
حسینی ادامه داد ۳۷ هزار و ۸۸۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول جو قرار دارد که سطحی معادل ۲۰ هزار و ۷۱۴ از این اراضی در اثر سیل اخیر دچار خسارت شد و ۱۷ هزار و ۱۶۶ هکتار از این اراضی با میانگین محصول ۱۷۰۰ کیلوگرم در هکتار قابلیت برداشت دارد.
به گفته حسینی حدود ۲۰ درصد محصول جو منطقه تاکنون برداشت شده است.
معاون فرماندار گمیشان ادامه داد: ۱۶ هزار و ۲۵۰ هکتار از زمین‌های شهرستان به زیر کشت گندم رفته که ۹ هزار و ۳۵۵ هکتار از گندمزارهای منطقه در سیل خسارت دید.

وی ادامه داد: از ۶ هزار و ۸۹۵ هزار هکتار از گندم زارهای باقی مانده در منطقه پیش بینی می‌شود در هر هکتار ۲ تن محصول برداشت شود.

حسینی اظهار داشت: همچنین ۱۳۰۵ هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت کلزا رفته که ۳۵۰ هکتار از آن در سیل اخیر از بین رفت.

وی میانگین برداشت کلزا در هر هکتار را هزار و ۶۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: برداشت این محصول در مراحل پایانی قرار دارد.
معاون فرماندار گمیشان همچنین گفت: در سال جاری و برای محصول دوم زراعی قرار داد کشت ۱۵۰۰ هکتار پنبه در شهرستان به امضا رسید که تاکنون هزار و ۱۰۰ هکتار از این اراضی به زیر کشت رفت.
شهرستان گمیشان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان و هم مرز با کشور ترکمنستان است و شغل اصلی مردمان این شهر دامداری، کشاورزی و ماهیگیری است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید