تاریخ: ۲۱:۰۰ :: ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
شناسایی بیش از ۲۰ هزار اشتراک غیر مجاز آب آشامیدنی در مازندران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از شناسایی بیش از ۲۰ هزار اشتراک غیر مجاز آب اشامیدنی در این استان خبرداد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از ایرنا ،بهزاد برار زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در نوشهر افزود : امروز یکی از چالش های اصلی شرکت آب و فاضلاب این استان همین موضوع بوده که مساله ساز شده و متاسفانه عده ای از این مشترکان در گذشته با لابی گری و نفوذی که در ادارات دولتی داشته اند اقدام به دریافت انشعاب غیر مجاز کرده اند.

وی توضیح داد : به عنوان نمونه از آمل تا چمستان نزدیک به سه هزار انشعاب غیر مجاز داریم که در نقاط جنگلی و جلگه ای ویلا ساخته اند و هم اکنون جزو اشتراکات غیر مجاز این شرکت محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت : بارها این موضوع با دستگاه های قضایی در میان گذاشته شد که انشعاب این دسته از مشترکان غیر مجاز بوده و براساس یک قانون ضابطه مند انشعابات این مشترکات غیر مجاز قطع شود یا به شکل قانونی به گونه ای باشد هزینه خدمات این شرکت هم پرداخت کنند و حقوق مردم هم حفظ شود که متاسفانه در این حوزه خلا قانونی داریم و نمی توان کاری کرد.

شناسایی بیش از ۲۰ هزار اشتراک غیر مجاز آب آشامیدنی در مازندران

مصرف آب آشامیدنی در بخش کشاورزی و استخرها

برار زاده افزود : هم اینک این دسته از مشترکان به شکل مستقیم از خطوط انتقال، آب مورد نیازشان دریافت کرده و در بخش های مختلف اعم از آشامیدنی، استخر های خانگی و مصارف کشاورزی استفاده می کنند و هر بار آب این دسته از مشترکان قطع می کنیم فردای آن روز دوباره وصل می کنند.

به گفته این مسوول، امروز انشعابات غیر مجاز حقوق قانونی این دسته از مشترکان نبوده بلکه ظلم و فشار مضاعفی است که روی مردم بومی برخی از نقاط این استان تحمیل می شود؛ ضمن آنکه این مشترکان هزینه خدمات این شرکت هم پرداخت نمی کنند و شبکه را هم در معرض آلودگی قرار می دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در ادامه گفت : امروز در زمان اوج مصرف، میزان مصرف آب در این استان به مقدار ۱۷ هزار متر مکعب می رسد که چنین وضعیتی سبب می شود گاهی اوقات در برخی از نقاط استان با افت فشار و قطعی آب مواجه شوند.

برار زاده افزود : این درحالی است که میزان مصرف آب در روزهای عادی مقدار ۱۳ هزار متر مکعب در ثانیه است و در زمان حاضر حدود ۸۸ درصد آب آشامیدنی این استان از سفرهای زیر زمینی و بقیه هم از طریق سدها تامین می شود.

وی بیان داشت : از زمان شکل گیری دولت جهادی سیزدهم کتابچه ای برای رفع تنش آبی تدوین و این کتابچه در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تثبیت شده و مسوولان ملی امروز به این باور رسیده اند که استان وضعیت آبی آن بحرانی است.

به گفته برار زاده در پی این نامه نگاری ها و برگزاری نشست با مسوولان کشوری با حضور استاندار مازندران هم اینک اعتبار قابل توجهی از محل محرومیت زدایی روستاها و همچنین تنش آبی برای رفع کمبود آب آشامیدنی به این استان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد : امروز بیش از ۲ هزار طرح آبرسانی در مازندران در حال اجرا است و شمار زیاد این طرح ها در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسند.

این مسوول استانی تاکید کرد : باید به مازندران ملی نگریسته شود و از طرفی هم طرح ملی سرشماری نفوس مسکن باید از نفوس به مسکن تغییر کند به عبارتی باید آمار واحدهای مسکونی ساخته شده متعلق به خوش نشینان که در بیشتر فصول سال در این ساکنند شناسایی شده تا بتوان براساس آن اعتبارات ملی برای تامین آب آشامیدنی این استان تعریف و پیش بینی کرد.

منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یک هزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.

print

پاسخی بگذارید