مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران
گروه: آرشیو / فرهنگی
تاریخ: ۲۲:۳۵ :: ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
داوری ۳۵۱ اثر جشنواره رسانه‌ای خزر آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از آغاز داوری ۳۵۱ اثر رسیده بخش های اصلی و ویژه جشنواره رسانه ای خزر به میزبانی شهرستان چالوس خبر داده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  احسان آهنگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره رسانه ای خزر به عنوان پیش جشنواره آستراخان با استقبال خوبی روبرو شد و داوری آثار از سوی داوران معرفی شده توسط مرکز مطالعات رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است.
وی گفت: در بخش اصلی ۳۳۰ اثر دریافت شده که به تفکیک خبر ۴۰ اثر با ۱۸ شرکت کننده ، گزارش با ۱۱۴ اثر و ۵۲ شرکت کننده، عکس با ۴۲ اثر و ۱۹ شرکت کننده، مصاحبه با ۳۶ اثر و ۱۹ شرکت کننده، چند رسانه ای با ۲۸ اثر و ۱۲ شرکت کننده، مقاله و یادداشت با ۵۳ اثر و ۲۸ شرکت کننده ، صفحه آرایی و طراحی با ۱۲ اثر و ۶ شرکت کننده و کاریکاتور و طنز با پنج اثر و سه شرکت کننده بوده است.
آهنگر تصریح کرد: در بخش ویژه که با موضوع مدیریت شهری چالوس ، توسعه عمرانی و گردشگری بوده است نیز ۲۱ اثر با ۱۳ شرکت کننده دریافت شده است.
وی گفت: در کل ۱۰۲ نفر در سایت جشنواره ثبت نام کردند که از استان البرز ۲ نفر ، استان تهران پنج نفر ، استان گلستان پنج نفر ، استان خراسان رضوی یک نفر ، استان گیلان ۲۰ نفر و استان مازندران ۶۹ نفر است که از این تعداد ثبت نامی ۸۹ نفر با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کردند که اسامی ۸۹ نفر ارسال کننده آثار در سایت جشنواره و سایت خانه مطبوعات استان مازندران درج خواهد شد.
آهنگر گفت: اختتامیه این جشنواره که با همکاری و تلاش خانه مطبوعات استان مازندران و مشارکت فرماندار شهرستان چالوس و شورای اسلامی و شهرداری آن شهر برگزار می شود، با حضور مهمانان خارجی در نیمه اول شهریور در چالوس انجام می گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تصریح کرد: معاونت مطبوعاتی ، اداره کل مطبوعات داخلی و خارجی نهایت همکاری را در برگزاری این جشنواره داشتند و با حضور مدیرکل مطبوعات داخلی جلسه هماهنگی در شهرستان چالوس برگزار شد و با مساعدت استانداراری جلسات بعدی برای هماهنگی بیشتر در اجرای خوب برنامه اختتامیه برگزار خواهد شد.
وی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۵ تیر ۱۴۰۲ بود که علاقمندان می توانند آثار منتشر شده خود را از تاریخ یکم خرداد ۱۴۰۱ الی ۲۵ تیر ۱۴۰۲ براساس محورها و بخش‌های اعلام شده حول موضوع خزر به آدرس http://khazar.pressfestival.ir ارسال کردند و داوری آثار نیز از ۲۶ تیر ۱۴۰۲ آغاز شده است.
آهنگر تاکید کرد: آثار برتر جشنواره توسط اداره کل مطبوعات خارجی ترجمه و برای دبیرخانه جشنواره بین المللی آستراخان روسیه ارسال می شود.
وی گفت: برای اولین بار در تاریخ برگزاری جشنواره های رسانه ای استان مازندران مقرر شد خانه مطبوعات بعنوان دبیر جشنواره بر اساس زمانبندی و تمامی اقدامات حوزه جشنواره را به صورت شفاف اطلاع رسانی کنند.

حفظ نوار ساحلی و توسعه گردشگری ساحلی خزر با الگوهای زیست‌محیطی، ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای کشورهای حاشیه دریای خزر،معرفی پتانسیل های گردشگری ، ساحلی ، رسانه ای و مدیریت شهری چالوس و شمال کشور،ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی،ایجاد همگرایی بین رسانه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر،ایجاد تعامل و همگرایی بین مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر،معرفی رسانه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر بین شهروندان، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های رسانه‌ ای و مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر،ایجاد زمینه‌های افزایش مصرف رسانه‌ای در کشورهای حاشیه دریای خزر،زمینه تعامل و همکاری بین رسانه های کشورهای حاشیه دریای خزر،زمینه تعامل و همکاری بین مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر و ارسال آثار برتر جشنواره به جشنواره بین المللی رسانه آستراخان روسیه از مهمترین محورهای این جشنواره است.

محیط زیست نوار ساحلی خزر(جنگل‌ها، مراتع، بحران آب، زباله)،توسعه منطقه‌ای (فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و …) با تاکید بر ظرفیت دریای خزر،توسعه گردشگری نوار ساحلی خزر (ایجاد و ساماندهی فضاهای گردشگری) ،فرهنگ (ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب و رسوم بومی)، ادبیات و خرده فرهنگ‌های ساحل دریای خزر،تعاملات اقتصادی برون مرزی و بنادر دریای خزر، مدیریت شهری و توسعه گردشگری شهرهای حاشیه دریای خزرمعرفی جاذبه های گردشگری خزر، و شهرسازی مدرن همراه با نگاه جذب توریست در شهرهای حاشیه دریای خزر از اهداف این جشنواره است .

print

پاسخی بگذارید