تاریخ: ۹:۱۴ :: ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
دستاورد سفر استاندار مازندران به سوادکوه چه بود؟

سفر استاندار مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به سوادکوه علاوه بر بازدید از طرح‌های عمرانی و برگزاری جلسات پیگیری سرمایه‌گذاری و آغاز عملیات اجرایی چند طرح، به گفته مقام عالی دولت در مازندران به تهیه پیش‌نویس ۳۴ مصوبه برای این شهرستان نیز منجر شد که ممکن است تعداد این مصوبات افزایش یابد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ، کاروان سفرهای شهرستانی استاندار مازندران که با همراهی مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌شود -روز یکشنبه ۲۳ مهر- به شهرستان سوادکوه رسید و مسائل و چالش‌ها و اولویت‌های این شهرستان به صورت میدانی و با حضور مدیران استان به عنوان “نماینده تام‌الاختیار استاندار” در همه شهرها و روستاهای استان بررسی شد.

طبق روال برنامه‌ریزی‌های سفرهای شهرستانی استاندار مازندران، هر یک از مدیران با حضور در چند روستای شهرستان، مسایل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و برای جمع‌بندی و تصمیم‌سازی به منظور برون‌رفت از آن‌ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌کنند تا مسائل در زمان‌های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

مصوبات این جلسات به دستگاه‌های متولی ابلاغ و پیگیری‌های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت. استاندار مازندران در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و نخبگان دیدار خواهد کرد. برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و واحد صنعتی از جمله دیگر برنامه‌های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفر به شهرستان‌هاست. در پایان سفر نیز جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست استاندار و با حضور همه مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

دستاورد سفر استاندار مازندران به سوادکوه چه بود؟

تهیه پیش‌نویس ۳۴ مصوبه برای سوادکوه

در سفر ۲۳ مهر هیئت عالی مدیران استان به سوادکوه نیز همین برنامه‌ریزی انجام شد و در نهایت شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان، پیش‌نویس ۳۴ مصوبه برای سوادکوه تهیه شد.

سید محمود حسینی‌پور شامگاه یکشنبه -۲۳ مهر- در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه که در پایان شانزدهمین سفر شهرستانی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین خصوصیات این سفرها بررسی طرح های نیمه‌تمام و شناسایی و انتخاب راهکار برای تکمیل طرح‌ها است.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، در این سفر ۳۴ مصوبه در نظر گرفته شد که با توجه به در حال بررسی بودن سایر اولویت‌ها و مسائل شهرستان، احتمال افزایش این تعداد مصوبات نیز وجود دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که هر مدیرکل در حوزه مأموریتی خود در شهرستان مسائل را شناسایی و بررسی کند و راه‌حل‌ها را شناسایی کرده و مکتوب به ما گزارش دهد. یعنی باید اثرگذاری سفر شهرستانی را در قالب نامه اداری به استانداری ارائه کنند.

حسینی‌پور بر اهمیت رویکرد “حل مسأله” مدیران تأکید کرد و افزود: حل مسأله باید با اقتضائات محلی، توجه به نظرات مدیران محلی که شناخت به منطقه دارند و حتی کارشناسان همراه باشد.

وی تامین اعتبار برای تکمیل طرح ها را نیز یکی از مسائل مهم برشمرد و گفت: بعضی دستگاه‌ها دارای ظرفیت و امکاناتی هستند که به تسریع فرآیند توسعه در یک منطقه کمک می‌کند. باید مشخص شود که این دستگاه‌ها برای این شهرستان چه امکاناتی اختصاص داده‌اند تا با انجام این سفرها مسیر درستی از امید را در دل مردم ایجاد کنیم.

استاندار مازندران گفت: خواسته دولت و رهبری ایجاد امید در دل مردم است. بنابراین هر مدیری در استفاده از ابتکارات، امکانات، فکر و تمام ظرفیت اداره‌اش برای حل مسائل مردم شهرستان آتش به اختیار است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای تسهیل سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران در استان و به ویژه شهرستانی با ویژگی‌های سوادکوه، تصریح کرد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار ۱.۵ سال معطل باشد و مدیر از این موضوع بی‌تفاوت عبور کند. این بدترین شرایط برای سرمایه‌گذاری است، چراکه سرمایه‌گذاران با هم در ارتباط هستند و شرایط مناطق مختلف را برای یکدیگر شرح می‌دهند.

دستاورد سفر استاندار مازندران به سوادکوه چه بود؟

حسینی‌پور با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر حضور مدیران در جامعه و گفت‌وگوی بی‌واسطه با مردم گفت: یکی از اهداف این سفرهای شهرستانی گفت‌وگو با مردم، نخبگان، نمایندگان اقشار مختلف و مدیران شهرستانی است. دیدار بی‌واسطه با مردم و حل مسائل آن‌ها از نزدیک علاوه بر اعتمادآفرینی، منجر به افزایش سرعت حل مشکلات می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور برکات زیادی برای استان داشت، گفت: به برکت سفر نخست ایشان به مازندران توانستیم بسیاری از طرح های نیمه‌تمام استان از جمله طرح های مهمی که دارای رسوب ۲۷ ساله در روستاها بود را به مناسبت‌های مختلف افتتاح کنیم.

به گزارش ایرنا، در سفر مدیران استان به سوادکوه علاوه بر پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان سوادکوه، جلسات متعددی نیز با محوریت موضوعات مختلف شهرستان برگزار شد که مصوباتی نیز به دنبال داشت.

بررسی ساخت کارخانه شمش فولاد، آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در زیراب و کلنگ‌زنی ساختمان CCU در بیمارستان شهدای زیرا نیز از اهم برنامه‌های اجرایی این سفر بود.

همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان نیز مدیران ارشد استان به ارائه گزارش درباره آخرین اقدامات دستگاه‌های تحت مدیریت خود و بیان مهم‌ترین چالش‌های شناسایی شده در بازدید از مناطق مختلف سوادکوه پرداختند و در نهایت نیز با حضور استاندار مصوباتی به منظور رفع مسائل و مشکلات برجسته شهرستان در نظر گرفته شد.

شهرستان سوادکوه در ناحیه البرز مرکزی و در مجاورت استان سمنان قرار گرفته ‌است. این شهرستان از شمال به شهرستان سوادکوه شمالی، از جنوب به شهرستان فیروزکوه در استان تهران و شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان، از غرب به شهرستان بابل و از شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دودانگه و دهستان چاشم در شهرستان مهدی‌شهر محدود است.

طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن که سال ۱۳۹۵ انجام شد این شهرستان ۴۳ هزار و ۹۱۳ نفر جمعیت دارد.

print

پاسخی بگذارید