معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران
تاریخ: ۲۲:۰۸ :: ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
ادارات، مدارس و دانشگاه‌های مازندران شنبه تعطیل شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران گفت: فردا شنبه(۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱) تمامی دستگاه های اجرایی، مدارس و دانشگاه‌های استان تعطیل است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،امید محبی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظر به ضرورت مدیریت در مصرف گاز با هدف انتفاع مردم شریف استان از نعمت برخورداری از گاز طبیعی به استناد اختیارات واگذار شده در بند ۶ تصویب نامه هیات وزیران به استانداران حسب تصمیمات اتخاذ شده با راهبری و دستور استاندار مازندران تعطیلی روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ برای تمامی دستگاه های اجرایی استان، مراکز دولتی و واحدهای آموزشی به استثنای بانک ها، نهادهای عمومی، خدماتی و امداد رسان، عوامل انتظامی و نظامی با رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه هدف از تعطیلی ادارات، صرفه جویی در مصرف گاز است دستگاه های اجرایی استان موظف هستند در روز موصوف کاهش قابل ملاحظه مصرف را که به تایید شرکت گاز استان خواهد رسید، ثبت کنند.

 

معاون استاندار مازندران تاکید کرد: علاوه بر عدم توقف مسیر خدمت رسانی در امورات محوله به شیوه مقتضی تدبیر در مدیریت مصرف مورد تاکید موکد است.

امتحانات هماهنگ کشوری و آزمون‌های نهایی برگزار خواهد شد

محبی بیان کرد: به منظور پرهیز از اخلال در نظم مراکز آموزشی و دانشگاهی و همچنین جلوگیری از هرگونه ناهماهنگی های احتمالی ساعت برگزاری آزمون های نهایی در پایه دوازدهم و سایر امتحانات هماهنگ کشوری در ساعت‌های مقرر قبلی برگزار خواهد شد اما مدارس برای سایر مقاطع تحصیلی در روز شنبه تعطیل خواهد بود.

 

مدیران ملزم به حضور در محل کار هستند

وی ادامه داد: با دستور استاندار مازندران ، تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به حضور در محل کار خود هستند.

 

هشدار قطع گاز در پنج شهر مازندران

مدیر عامل شرکت گاز مازندران پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که مصرف گاز استان طی شبانه روز گذشته از ۳۲میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت، هشدار داد که در صورت بی توجهی به کاهش مصرف ،احتمال قطعی گاز در پنج شهراستان وجود دارد.

قاسم مایلی رستمی تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده احتمال قطع گاز در شهر های بهشهر، گلوگاه، رستمکلا و ۲ شهرستان بابل و آمل و روستاهای اطراف آن وجود دارد.

وی با بیان این که اکنو برای حفظ جریان گاز خانگی ، علاوه بر قطع گاز تمامی جایگاه های سی ان جی استان ، جریان گاز مدارس و پاساژ های شهری نیز قطع شده است، ادامه داد : با توجه به تداوم برودت هوا ، اگر صرفه جویی انجام نشود، افت فشار گاز و قطعی گاز خانگی دور از انتظار نیست.

وی توضیح داد: متاسفانه فشار ورودی گاز استان از یکهزار پوند به ۱۴۰ پوند رسیده است ،یعنی ۱۰ برابر کاهش فشار ورودی گاز را در استان شاهد هستیم ، این درحالی است که با توجه به برودت هوا مصرف گاز متوسط مصرف گاز از ۳۲ میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب رسید، و این خطر افت و قطعی گاز خانگی را چندین برابر بیشتر کرده است.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با ذکر این نکته برای پایداری گاز خانگی، حدود ۶۵ درصد مصرف گاز در بخش صنعتی استان با محدودیت مواجه هستند، تصریح کرد: به طور یقین صنایع پر مصرف در زمان افت فشار گاز باید از سوخت دوم استفاده کنند.

وی با بیان این که طبق دستورالعمل ملی ادارات و دستگاه های دولتی باید نسبت به مصرف بهینه گاز اهتمام ویژه ای داشته باشند، گفت: از یک ماه گذشته تا کنون ۵۳۰ دستگاه دولتی در استان هشدار قطع گاز دریافت کردند که ۱۸۰ دستگاه به دلیل تکرار بی توجهی، گازشان قطع شده است.

مایلی رستمی از دستگاه های اجرایی هم درخواست کرد تا برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و جلوگیری از افت فشار، با خاموش کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، کمک کار شهروندان باشند.

وی با اظهار این که مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، توضیح داد:جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

مایلی رستمی افزود: براساس بخشنامه ابلاغی صرفه‌جویی در مصرف گاز از سوی معان اول رییس جمهور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری، مکاتبه و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثر صرفه‌جویی در مصرف گاز، شرکت گاز مازندران اقدام به تشکیل گشت‌های پایش مصرف گاز ادارات و ارگانهای دولتی نموده است.

وی تاکید کرد: مدیریت مصرف گاز یکی از مهمترین موضوعاتی است که در صورت رعایت آن از سوی مشترکان، علاوه بر صرفه اقتصادی برای آنان، از بروز مشکلات در پیک مصرف جلوگیری می کند.

وی استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز برشمرد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی میانگین دمای هوای امروز در مناطق ساحلی و جلگه ای مازندران بین ۶ تا هفت درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی ازهفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر با سه درجه کاهش به چهار درجه سانتی گراد بالای صفر رسید .

print

پاسخی بگذارید