تاریخ: ۱۲:۴۸ :: ۱۳۹۷/۰۷/۱۰

در حالی که طی روزهای گذشته قیمت دلار به شدت در حال کاهش بوده و از شب گذشته صف‌های طولانی برای فروش دلار تشکیل شد، امروز صرافی‌ها هرگونه ارزی را به شکل توافقی از فروشندگان خریداری می‌کنند.

از میدان فردوسی، فروشندگان دلارهای خانگی در مقابل صرافی‌های خیابان فردوسی و جنب غربی میدان فردوسی برای فروش دلارهای خود صف کشیده اند. در حال حاضر صرافی ها به هیچ عنوان خرید و فروش دلار با توجه به کاهش قیمت شدید ندارند و تابلوها را صفر کرده اند.

دلار نقدی که از ابتدای فعالیت بازار با نرخ ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شد حالا به  ۱۳ هزار تومان رسیده و بر اساس گفتگوی خبرنگار ایبِنا با چند صرافی این نرخ احتمالا تا پایان روز کاری به ۱۲ هزار تومان یا حتی پایین تر نزدیک خواهد شد.

قیمت خرید هر دلار آمریکا از مردم توسط دلالان البته به طور کامل توافقی است. علت این موضوع نیز آن است که دلالان در صورتی که مشتری بیش از ۵ هزار دلار برای فروش در اختیار داشته باشد، تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان از وی خریداری می کنند اما پایین تر از ۵ هزار دلار بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان خریداری می کنند.

از طرف دیگر بسیاری از صرافی ها از هرگونه خرید و فروش دلار خودداری می کنند و تلاش دارند تا زمان به تعادل رسیدن نرخ ها از هرگونه معامله خودداری کنند. با این حال صف فروشندگان دلار به ویژه دلارهای خانگی لحظه به لحظه در حال افزایش است و با افزایش عرضه، قیمت ها نیز پایین تر می آید.

ازدحام جمعیت در پیاده روهای خیابان فردوسی و تشکیل صف برابر صرافی هایی که خرید دلار دارند، کاملا مشهود است و پیاده روها کاملا مملو از فروشندگان دلار است. بسیاری از فعالان بازار ارز و صرافی ها اعتقاد دارند که روند کاهشی قیمت دلار ادامه دار خواهد بود.

برخی از دلالان نیز در کوچه ها و خیابان های فرعی میدان فردوسی در حال چانه زنی با فروشندگان خانگی هستند تا با نرخی کاملا توافقی ارزهای آنها را خریداری کنند. یکی از دلال‌ها می‌گوید با توجه به افزایش یکباره مردم در ساعات اخیر احتمال دارد که دلار در همین نرخ ثبات پیدا کند و نوسانات قیمت متوقف شود.

مشاهدات عینی خبرنگار ما  حاکی از آن است که نرخ دهی های  قیمت دلار از ابتدای میدان فردوسی تا چهاراه استانبول متفاوت است و نرخ‌های متفاوتی توسط دلال‌ها اعلام می‌شود.

منبع:مرجع رسانه بانکی

print

پاسخی بگذارید