تاریخ: ۱۴:۲۷ :: ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
دهم مهرماه، آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره تبری “نوج”

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه گفت: آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره تبری "نوج" دهم مهرماه و برگزاری این جشنواره در آبان‌ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

رضا فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهداف ششمین جشنواره استانی شعر تبری “نوج”، اظهار کرد: حفظ و گسترش فرهنگ و زبان تبری، آشنایی با فرهنگ آداب و اصطلاحات و واژگان مناطق مختلف استان، ترغیب برای رسیدن به یک رسم‌الخط واحد نوشتاری، ترغیب و گسترش زبان تبری درمیان نسل جدید به گفتار و نوشتار این زبان، احیای فرهنگ همدلی و هم‌آوایی برای نزدیکی اقوام مختلف تبری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی به موضوعات جشنواره پرداخت و افزود: موضوع آزاد شامل، مسائل اجتماعی، خانواده، ترغیب فرزندآوری است همچنین در بخش ویژه، مقاومت و دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی حرم و امنیت، فرهنگ بومی، دستگیری و نوع‌دوستی، آیینی و انتظار است.

فرجی با اشاره به مشخصات آثار ارسالی به جشنواره یادآور شد: اِعراب‌گذاری و ترجمه نیز ضمیمه اثر باشد تا در امتیازدهی لحاظ شود.

وی با تاکید براینکه آثار این جشنواره نباید در کتابی درج و یا در جشنوارهایی از این دست برگزیده شده باشد، گفت: دبیرخانه جشنواره  در ویرایش فنی اثر آزاد است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه با بیان اینکه هر شاعر می‌تواند حداقل ۲ و حداکثر ۴ اثر به جشنواره ارسال کند، افزود: اهدای جایزه و لوح تقدیر فقط با حضور در مراسم اختتامیه میسر است و ارسال اثر توسط شاعر به منزله‌ی قبول شرایط جشنواره است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ارسال مشخصات صاحب اثر شامل نام و نام خانوادگی، کدملی، تاریخ تولد، شماره همراه و آدرس ضروری است و ارسال اثر فقط در محیط word یا تایپ در صفحه فضای اجتماعی قابل پذیرش است. همچنین اثر به صورت عکس یا pdf قابل پذیرش نیست.

فرجی در خصوص جوایز جشنواره شعر تبری نوج گفت:۷ اثر با جایزه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بخش عمومی، ۲ اثر با جایزه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بخش نوین، یک اثر با جایزه یک میلیون تومانی در بخش نوجوان و ۳ اثر با جایزه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بخش ویژه است در نظر گرفته شد.

لازم به ذکر است، علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۳۳۸۴۹۸۲۳۲ در فضای ایتا ارسال کنند.

“نوج” در زبان مازندرانی به معنای «جوانه‌ی درخت، نهال تازه رسته، مرحله‌ای در رشد شالی» گفته می‌شود.

print

پاسخی بگذارید