به همت نیروگاه شهید سلیمی نکا
تاریخ: ۲۰:۳۰ :: ۱۳۹۷/۱۰/۳۰

 به منظور افزايش آگاهي كاركنان در راستاي صيانت از اطلاعات سازماني، دوره آموزشي آشنايي با شيوه هاي تخليه اطلاعات تلفني در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

به گزارش اقتصاد شمال ، عمادی مدیر روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا به برگزاری دوره آموزشی حفظ اسرار سازمانی در این واحد خبر دادو گفت: در اين دوره  بيش از يكصد نفر از كاركنان حضور داشتند،  و يكي از كارشناسان خبره اداره كل اطلاعات استان به تشريح اهداف ، روشها و راههاي مبارزه با تخليه تلفني پرداخت.

عمادی به بیان توضیحاتی در این خصوص پرداخت و با اشاره به اینکه  مدرس اين دوره از تخليه تلفني به عنوان دقيق ترين، آسانترين، كم هزينه ترين و سريع ترين ابزار جاسوسي دشمن براي ضربه زدن به كشور هدف ياد كرد، گفت: اين روش بر اساس غفلت و فريب استوار است و بدليل مزايايي كه ذكر شد از شيوه هاي متداول جاسوسي از سوي سرويسهاي اطلاعاتي كشورهاي متخاصم به شمار مي آيد، بنابراين زنگ تلفن هميشه زنگ خبر نيست بلكه گاهي اوقات زنگ خطر است، پس هميشه بايد هوشيار و مراقب باشيم تا در تور جاسوسي دشمن گرفتار نشويم.

کارشناس امنیتی  ضمن تأكيد بر ضرورت، حساسيت و لزوم حفظ اطلاعات و اسرار سازمان بر اصل عدم اعتماد به تمامي تماس گيرندگان ناشناس و غريبه تحت هر عنوان ، رده و جايگاه تأكيد كرد و افزود: تا هويت تماس گيرنده احراز نشده نبايد به سؤالاتش پاسخ گفت چون افراد تخليه كننده ممكن است زيركانه با معرفي خود به عنوان شخص مهم يا از ارگان و دستگاه خاص و حتي تهديد يا دادن اطلاعاتي جزئي از سازمان و يا در قالب انجام نظرسنجي در پي رسيدن به هدف خود باشد.

گفتنی است  در خاتمه بمنظور آشنايي بيشتر شركت كنندگان با شگردهاي مختلف جاسوسي، فيلمهاي مستندي از تخليه تلفني به نمايش درآمد.

print

پاسخی بگذارید