تاریخ: ۱۹:۳۸ :: ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
دیدار استاندار مازندران با وزیر صمت

استاندار مازندران در راستای حمایت دولت سیزدهم برای صنعتی شدن مازندران با حفظ ملاحظات زیست محیطی برای گره گشایی در این مسیر با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز سه‌شنبه در راس هیاتی برای توسعه طرح های صنعتی و تولیدی استان مازندران با عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار مازندران در این نشست بیان کرد: آنچیزی که مد نظر ماست توسعه صنعت مازندران با حفظ ملاحظات زیست محیطی است.

وی اضافه کرد: احداث پالایشگاه شیر در آمل از جمله نیازهای ضروری در استان مازندران است که با حمایت وزیر صمت به زودی جلسه ای در بانک مرکزی برای راه اندازی و دریافت تسهیلات تشکیل خواهد شد.

مقام عالی در استان مازندران این را هم گفت که احداث ذوب آهن فولاد آمل و راه اندازی شرکت فولاد سوادکوه از جمله ضروریات استان مازندران است که باید در این مسیر گره گشایی شود.

 

حسینی پور اظهار کرد: برای توسعه خط ریلی بندر امیرآباد نیازمند تسهیلاتی هستیم که در این مسیر باید گره گشایی شود.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که با توجه به ظرفیت موجود استان در حوزه قالی بافی ارائه تسهیلات در این بخش باید افزایش یابد. استاندار مازندران خواستار رفع موانع صنایع چوب و ام دی اف و نحوه واردات آن شد.

در این نشست در خصوص مشوق های صادرات محصولات مرکبات، کیوی و گل و گیاه هم ۲ طرف تاکید کردند.

در دولت سیزدهم به باور صاحبنظران روند توسعه اقتصادی استان مازندران روند مطلوب‌تری به خود گرفت و بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب های مختلف آیین آغاز عملیات اجرایی، افتتاح، تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری در استان در نظر گرفته شده که با ادامه این روند و تحقق این منابع مالی جهش خوبی را در استان برای سال های آینده متصور خواهیم بود.

متاسفانه در دولت قبل با وجود ظرفیت های بی‌نظیر در سطح ملی به مازندران کمتر توجه شد و این استان در کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد که باید با احیای این دالان برای توسعه اقتصادی این دیار گام برداریم.

در استان سه بندر مهم وجود دارد که در سال های گذشته از ظرفیت آن برای صادرات و واردات کالا استفاده نشد اما دولت سیزدهم از بنادر استان برای توسعه اقتصادی خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب در آخرین سفری که به مازندران داشتند فرمودند که استانی که دریا و جنگل دارد نباید فقیر داشته باشد و این فرمایش به طور کامل درست و اصولی است و اقتصاد دریا و جنگل در مازندران تاکنون شکوفا نشده است.

بنا به گزارش استانداری مازندران، ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری استان در ۲ سال اخیر در نظر گرفته و اجرا شد که با جذب ۱۰۰ درصدی این منابع مالی رشد اقتصادی استان قابل توجه تر از هر زمان دیگر خواهد شد.

همچنین برای اولین بار در کشور از طریق تهاتر نفت ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان و همچنین هفت هزار میلیارد تومان از طریق فاینانس خارجی برای توسعه زیرساخت های برق استان هزینه خواهد شد.

مازندران برای رشد اقتصادی راهی به جز جذب سرمایه گذار نداشت و حدود ۱۰ سال رشد اقتصادی استان صفر بود اما در یکسال گذشته با اقدامات که صورت گرفته این آمار به پنج درصد افزایش یافته است.

print

پاسخی بگذارید