مدیرکل پشتیبانی امور دام گلستان
تاریخ: ۱۲:۰۰ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ذخیره سازی ۱۲۰۰تن مرغ منجمد در گلستان

مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در راستای تنظیم بازار حدود یکهزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در سردخانه های زیرپوشش این مدیریت در استان ذخیره شده است.

محمدرضا جامی  اظهار داشت: از ابتدای امسال افزون بر پنج هزارتن گوشت مرغ از پرورش دهندگان استان خرید و ذخیره شده بود که سه هزار و ۸۰۰ تن آن در دوره های مختلف به منظور تنظیم بازار در داخل گلستان و سایر استان ها عرضه شد.
به گفته وی، بیشترین عرضه مرغ منجمد براساس مصوبه تنظیم بازار در فصل تایستان امسال بود.
به گزارش اقتصاد شمال  استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با داشتن اقلیم مناسب از قطب های پرورش و تولید مرغ در کشور است که در تامین گوشت مرغ موردنیاز استان ها به ویژه تهران و خراسان رضوی تاثیرگذار است.
اکنون گوشت مرغ کشتار روز با قیمت هر کیلوگرم ۹۵هزار ریال در فروشگاه های گلستان عرضه می شود.
مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز گفت: هم اینک از مجموع مرغداری های استان ۲۰۰ واحد با جوجه ریزی ۹ میلیون قطعه فعال است.
غلامعلی هلاکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اقدام های دستگاه های مرتبط برای تداوم فعالیت واحدهای پرورشی در گلستان، اکنون مشکلی از بابت تامین نهاده های مورد نیاز طیور وجود ندارد.
به گفته وی، نهاده های موردنیاز پرورش مرغ در واحدهای فعال استان روزانه بین یکهزار و ۵۰۰ تا دو هزار تن است.
طیق گزارش اسفند ماه ۹۶ معاونت بهبود تولید دامی جهادکشاورزی، گلستان ۹۶۶ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از ۲۸ میلیون قطعه در سال دارد که ۷ درصد ظرفیت کشوری را شامل می شود.
براساس این گزارش ارزش تولیدات این صنعت در استان افزون بر ۲۱ هزارمیلیارد ریال است که بیش از ۳۰ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی منطقه را شامل می شود.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید