تاریخ: ۱۱:۰۵ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
رشد ۱۸۹ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی گلستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که از سال ۹۲ تاکنون ۱۴ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان جذب شده که این رقم نشان دهنده رشد ۱۸۹ درصدی است.

حجت الله خلیل زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۱۴۴ واحد صنعتی راکد و نیمه تعطیل با اعطای تسهیلات رونق تولید به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به این که زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاری در ۲۲ شهرک و نواحی صنعتی گلستان فراهم است افزود: گازرسانی به هشت شهرک و ناحیه، ایجاد امکانات مخابراتی ، رشد تامین برق از ۱۲۲ به ۱۷۵ مگاوات، افزودن تصفیه خانه‌ فاضلاب و تجهیز ۶ شهرک و ناحیه به آشیانه و خودروی آتش نشانی از دیگر اقدامات زیرساختی برای جذب سرمایه گذار طی هشت سال اخیر است.

وی همچنین گفت که همزمان با دهه فجر ۲۵ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان به بهره برداری رسیده یا عملیات ساخت آن آغاز می شود.

گلستان ۸۰۳ واحد صنعتی بهره بردار در ۲۴ شهرک، ناحیه و یک منطقه ویژه اقتصادی با مساحت مجموع ۲ هزار و ۴۱ هکتار و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۴ هزار نفر دارد.

هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، افزون بر ۱۰۰ کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه‌برون و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی استان است.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است و به همین دلیل در بخش صنایع تبدیلی مزیت بالایی دارد.

print

پاسخی بگذارید