تاریخ: ۷:۰۲ :: ۱۳۹۶/۰۹/۳۰

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: از گمرک دلوار، حدود ۱۰هزار کامیون قاچاق خارج شده در حالیکه این گمرک برای ترخیص کالا نیست بلکه برای ترخیص کالای ملوانی است و یکی از مسئولان این گمرک، ۳۰۰میلیارد تومان رشوه گرفته است.

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در برنامه «تیتر امشب شبکه خبر» اظهار داشت: زمانی می‌توان ادعا کرد که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نتیجه رسیده که خروجی مبارزه با قاچاق برای مردم ملموس باشد؛ برگزاری جلسات تنها مقدمات کار است.

وی با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خروجی نداشته است، گفت: شاهدیم کالای قاچاق از مبادی رسمی به کشور وارد و تولید ما را فلج کرده کرده است به گونه‌ای که کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند. این در حالی است که مقام معظم رهبری، امسال را سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند و ما باید روی پای خود بایستیم و اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

این نماینده مجلس به کارخانه بافت ملایر اشاره کرد و گفت: این کارخانه ۳۰۰کامند داشت که متاسفانه تعطیل شد چراکه مجوزی به یک شرکت ترکیه‌ای داده شد و کالاهای ارزان‌تری را در اختیار مردم قرار می‌داد.

*ستاد مبارزه با قاچاق داریم اما قاچاق از سوزن تا هواپیما انجام می‌شود!

خجسته با طرح این پرسش که این چه روالی است ستاد داریم اما حجم بالایی از قاچاق، از سوزن گرفته تا هواپیما در کشور وجود دارد، گفت: به عقیده من، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، ستاد هماهنگی با قاچاق کالا است چراکه اگر شخصی ببیند قاچاق به کشور وارد می‌شود اما در این زمینه کوتاهی کند، مجرم است.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه ۱۱۲۸کانتینر کالای قاچاق به کشور وارد شده اما مسئولین گمرک این موضوع را انکار می‌کنند؛ جالب است که موضوع این قاچاق گسترده، روز گذشته از سوی دادستان نیز این موضوع تایید شد. دادستان عنوان کرده که مسئولین با فرزندانشان قاچاق می‌کنند اما بنده عقیده دارم که این قاچاق‌ها را به کمک کل خانواده‌شان انجام می‌دهند.

*قاچاق حدود ۳۰میلیارد دلار است

رئیس فراکسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قاچاق حدود ۳۰میلیارد دلار است، اظهار داشت: زمانی می‌توان تولید کشور را تقویت کرد که بتوانیم با قاچاق مبارزه کنیم؛ چالش‌هایی که در حال حاضر در مقابل این موضوع قرار دارد، مافیای گمرک و نیز عدم اجرای قانون است.

وی اظهار داشت: از گمرک دلوار، حدود ۱۰هزار کامیون قاچاق خارج شده در حالیکه این گمرک برای ترخیص کالا نیست بلکه برای ترخیص کالای ملوانی است و یکی از مسئولان این گمرک ۳۰۰میلیارد تومان رشوه گرفته است.

*پاسخ دهید که در گمرک سجافی چه می‌گذرد؟

خجسته به گمرک سجاوی اشاره کرد و گفت: مسئولان مربوطه باید پاسخ دهند که در این گمرک چه می‌گذرد چراکه ۲۳۰۰اظهارنامه با هزاران کانتینر از این مجل خارج شده است؛ حال سوال اینجاست که چرا با وجود ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز نمایندگان مجلس، باید در گمرک سجافی این اتفاقات رخ دهد؟

*هزاران کانتنیر از مسیر سبز گمرک بدون کنترل عبود می‌کنند

این نماینده مجلس در ادامه به «واردات ۶۰۰خودروی لوکس بنز پورشه و غیره»، «واردات چندین هزار کانتینر لوازم خانگی به نام یک خانم دیگر» و نیز «عدم ثبت سفارش برای واردات ۵۳۶۲خودروی وارداتی به کشور» اشاره کرد و ادامه داد: هزاران کانتینر از مسیر سبز گمرک عبور می‌کنند که کنترلی روی آنها وجود ندارد؛ از آنجایی که مفاسد اقتصادی یکی از ابرچالش‌های کشور است، به بندر شهید رجایی رفتم و از نزدیک این موضوعات را مشاهده کردم.

*مدیری با ۴۳صفحه تخلف، چرا مجدداً به کار گماشته شد؟

در بندرعباس نیز تخلفات یکی از مدیران در ۴۳صفحه به دادگاه فرستاده شد اما متاسفانه از شهریور ماه ۹۵ اصرارهایی وجود داشت تا این مدیر حفظ شود؛ سرانجام در فروردین ماه ۹۶ این شخص با شش مدیر دیگر در مجموعه‌اش دستگیر شد و درحال حاضر، در حال تعیین تکلیف شدن هستند؛ حال سوال اینجاست که چرا این اتفاقات باید بیافتد؟

print

پاسخی بگذارید