تاریخ: ۱۴:۳۲ :: ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
گردشگری مزارع بهترین شیوه اقتصادی کردن کشاورزی

گردشگری مزارع بهترین شیوه اقتصادی کردن کشاورزی در مازندران است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: رونق گردشگری مزارع فصلی نو در کشاورزی و بهترین شیوه اقتصادی با سودهی بیشتر در فعالیت‌های کشاورزی است.

او با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی حاصلش حفاظت از مزارع است، افزود:چندین پرونده در زمینه ایجاد مزرعه فندق و تمشک تشکیل شده و در دست اقدام است.

سحرخیز با اشاره به تقاضای سرمایه‌گذاران برای تبدیل مزارع خود به مزرعه گردشگری، گفت:هنوز این ایده که در خیلی از کشور‌ها کاربردی شده و نتایج آن نیز مشخص است پیگیری نمی‌شود.

او افزود: نوساناتی که هر ساله باعث سردرگمی کشاورزان می‌شود و یک سال به دنبال کاشت برنج می‌روند و روزی به‌دنبال کاشت کیوی و گاهی به سمت اصلاح باغات و کاشت پرتقال که نهایتا کشاورزی را بدون سود و یا کم بازده می‌کند و تکرار هر ساله محصولات کشاورزی جز دغدغه چیزی نسیب کشاورز نمی‌کند.

سحرخیز با بیان اینکه در دنیا با اصلاح روش کاشت و برداشت هم زمان به سمت اخیای مزارع و تبدیل به مزارع گردشگری رفتند و سود آن را دیده‌اند، گفت: وقت آن رسیده با حمایت از کشاورزی فصلی نو را برای این قشر زحمت کش شهرستان رامسر رقم زد شهرستانی نمونه که همه ساله شاهد حضور میلیونی گردشگران است و کمترین بهره نسیب این قشر از جامعه می‌شود.

print

پاسخی بگذارید