تاریخ: ۱۸:۵۵ :: ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
نظارت سختگیرانه بر واردات نهاده‌های دامی

سرپرست دامپزشکی مازندران از نظارت سختگیرانه بر واردات نهاده‌های دامی خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،آقاپور کاظمی سرپرست دامپزشکی مازندران در حوزه رصد و نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای به اهمیت فرایند صادرات و واردات در بنادر مازندران اشاره کرد و گفت: از آن جایی که از ابتدای دولت سیزدهم واردات و صادرات انواع محصولات کشاورزی به خصوص نهاده‌های دامی دو چندان شده است.

او به گسترش دیپلماسی دولت سیزدهم با کشور روسیه و سفر امسال استاندار مازندران به این کشور اشاره کرد و افزود: مسوولان روسیه به خصوص گمرگ این کشور موقعیت مازندران را در توسعه روابط ایران و روسیه و با کشور‌های سی آی اس محوری تشخیص دادند.

حمزه پور گمرک روسیه را در تقویت تجارت مازندران نقش محوری توصیف کرد و ادامه داد: از آن جایی که ۲ موضوع کمرگ و دامپزشکی مهمترین موارد پیگیری سفر هیات اقتصادی مازندران به روسیه بوده است، قرارداد‌های خوبی برای حل مشکلات و موانع پیش رو منعقد شد.

او گفت: در همین راستا با توجه به فرایند نظارتی که در حوزه فرآورده‌ها و مباحث واردات و صادرات دارد اتفاق می‌افتد، در ۶ ماهه امسال واردات یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۶۱۰ تن جو، ذرت دامی و کنجاله پنبه در قالب ۸۰۶ مجوز ترخیص و حدود سه میلیون تن جو، ذرت دامی و کنجاله سویا در قالب ۲۲۵ مجوز صادر شد.

سرپرست دامپزشکی مازندران به نظارت بر صادرات انواع آبزیان استان اشاره کرد و گفت: مجوز صادرات ۵۰۰ تن ماهی تازه، حدود ۷۰ تن ماهی منجمد، ۲۰۰ تن خوراک دام، حدود سه هزار و ۴۰۰ تن محصولات لبنی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار کیلو گرم خاویار در این مدت صادر شده است.

print

پاسخی بگذارید