رییس اداره آب و فاضلاب بابل خبر داد
تاریخ: ۱۳:۳۴ :: ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
سرمایه گذاری ۵۳۰ میلیارد تومانی دولت در حوزه آب و فاضلاب بابل

رییس اداره آب و فاضلاب بابل گفت: دولت سیزدهم در تامین آب شرب سالم و گسترش شبکه فاضلاب بابل ۵۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،مهدی حسن پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۵۷ طرح آبرسانی با محوریت چهار طرح شهری به همراه بهره مندی یکصد و ۳۲ روستا از آب آشامیدنب سالم از جمله طرح های سرمایه گذاری دولت در تامین آب شرب سالم برای شهروندان بابلی است.

وی اضافه کرد: طرح های آبرسانی در بخش های مختلف ۶ گانه بابل در حال انجام بوده که اجرای آب رسانی در بخش بندپی شرقی با ۶ طرح با اعتبار یکصد و ۱۰ میلیارد تومان، بخش بندپی غربی به تعداد پنج طرح و با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان و نیز در بخش مرکزی چهار طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از جمله این برنامه های در دست اجرا است.

حسن پور همچنین بیان داشت: در بابلکنار هفت طرح با اعتبار ۸۲ میلیارد تومان، در لاله آباد چهار طرح با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان و نیز در بخش گتاب سه طرح با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از جمله سرمایه گذاری هایی است که دولت سیزدهم برای بهره مندی شهروندان از آب شرب سالم در بابل سرمایه گذاری کرده است.

 

وی اظهار داشت: یکی از طرح های مهم طرح آبرسانی به ریگ چشمه بابلکنار است که با توجه به وجود شیرابه و زباله در منطقه انجیلسی تعداد ۲۰ روستای بابلکنار با لوله گذاری ۱۷ کیلومتری و سرمایه گذاری حدود ۴۵ میلیارد تومانی از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

رییس اداره آب و فاضلاب بابل افزود: در حوزه جمع آوری فاضلاب شهری هم اقدامات ارزشمندی همانند اجرای شبکه های بحر ارم شرقی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در دست اجرا است که یک جمعیت چهار هزار نفری محدوده خیابان طالقانی و بحر ارم را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 

وی بیان کرد: ساخت چند ایستگاه پمپاژ فاضلاب همانند ایستگاه پمپاژ کاظم بیکی که شهرک اسلام، سادات محله، کوی امیرالمومنین (ع) و شهرک کاظم بیکی را با ۳۰ کیلومتر لوله گذاری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی تحت پوشش قرار می دهد.

صرفه جویی، اولویت شهروندان

رییس اداره آب و فاضلاب بابل گفت: با توجه به حجم گسترده سرمایه گذاری دولت در حوزه دستیابی به شهروندان به آب شرب سالم و پایدار تقاضای ما از شهروندان آن است که آب شرب را تنها برای مصارف خانگی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع شاهدیم که برخی از شهروندان آب شرب سالم که با زحمت به دست آنها می رسد در مصارفی همانند شست و شو و آبیاری باغات استفاده می کنند.

حسن پور اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و تابستان نوسانات برق زحمت رساندن آب سالم به شهروندان را برای ما مضاعف می کند و تنها در یکسال اخیر در یک بخش شهرستان بابل در بابلکنار ۱۷ موتور پمپ تعویض شد که قیمت هر کدام از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان می باشد.

این مقام مسوول گفت: سرقت دریچه های فلزی در سطح شهر بسیار برای مجموعه آب و فاضلاب و شهروندان خسارت آفرین می باشد و زمینه حوادث ناگوار را فراهم می کند.

وی بیان کرد: دریچه فلزی که آب و فاضلاب برای هر عدد ۱۰ تا ۱۵ میلیون هزینه می کند سارقان به کمترین قیمت زیر ۳۰۰ هزار تومان آن را به فروش می رسانند.

رییس اداره آب و فاضلاب بابل از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده سرقت این دریچه های فلزی با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.

شهرستان ۵۴۰ هزار نفری بابل در هفت شهر و شش بخش ساکن هستند که شرکت آب و فاضلاب یکصد و ۵۰ هزار مشترک شهری و ۶۹ هزار مشترک روستایی را تحت پوشش دارد.

print

پاسخی بگذارید