تاریخ: ۱۴:۱۶ :: ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
سفر دریایی به استان های شمالی

کشتی‌های مسافربری بین استان‌های شمالی گلستان، مازندران و گیلان به زودی راه اندازی می‌شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،حسینی پور استاندار مازندران گفت: کشتی‌های مسافربری در دریا‌ی مازندران بعنوان کریدور بین استان‌های شمالی گلستان، مازندران وگیلان به زودی راه اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه نخستین اتوبوس تفریحی و دریایی ساحلی خزر در مازندران در بندر نوشهر پهلو گرفت، افزود: یکی از رویا‌های بشر در زندگی، سفر‌های آبی بوده و امروزه با توجه به امکانات مدرن کشتیرانی، این مهم انجام شده است.

حسینی پور با اشاره به این که کشتی جدید تفریحی دریای خزر نیز این امکان را برای همه مسافران شمال و شمال نشینان فراهم می‌آورد، گفت: با رایزنی استاندار مازندران این کشتی وارد استان شده است.

او افزود: رایزنی‌های فراوانی با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با سرمایه گذاران مختلف انجام گرفت که در نهایت اتوبوس تفریحی و دریایی آب‌های ساحلی خزر در استان مازندران با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی وارد بندر نوشهر شد و به زودی برای استفاده گردشگران خارجی و داخلی به بهره‌برداری می‌رسد.

گردشگری دریایی در دریای خزر یا راه‌اندازی اتوبوس‌های دریایی از جمله طرح‌های پیشنهادی توسط برخی کارشناسان برای گسترش اقتصاد گردشگری در استان‌های شمالی است که نخستین بار در دولت نهم مطرح شد ولی این گزینه در عمل اجرایی نشده بود.

برخورداری از سه بندر تجاری فعال در امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر و وجود تعدادی اسکله‌های ساحلی، نشانگر فراهم بودن بخشی از زیرساخت‌های گردشگری دریایی در مازندران است اما این ظرفیت های منحصربفرد هیچگاه برای تحقق خواسته و آرزوی ساحل نشینان شمال بکار گرفته نشده بود

اتوبوس تفریحی و دریایی که با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی وارد بندر نوشهر شده است با ۲ طبقه  و توان  جابه جایی ۷۰ مسافر، ۲۰ متر طول ، پنج متر عرض و ۲۰ تن وزن دارد و می تواند حدود ۵۰ کیلومتر در ساعت مسیر دریای خزر محدوده ساحلی مازندران را بپیماید.

print

پاسخی بگذارید