تاریخ: ۱۵:۰۵ :: ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
سفر وزیر کشور به مازندران

احمد وحیدی وزیر کشور برای بازدید از سواحل مازندران وارد ساری شد.

احمد وحیدی وزیر کشور پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۱ تیر ماه  از طریق فرودگاه شهدای ساری وارد مازندران شد.

وزیر کشور و معاونین با استقبال سید محمود حسینی پور، استاندار، معاونین استاندار و مدیران استانی وارد استان شدند.

حضور بر مزار شهید گمنام و شرکت در نشست ویدئو کنفرانسی برای بررسی روند آزادسازی سواحل شمال کشور و نحوه خدمات رسانی به گردشگران از برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به مازندران اعلام شده است.

طرح سالم‌سازی دریا از اول خرداد با حضور ۴۷۰ ناجی غریق در ۹۶ نقطه از نوار ساحلی مازندران آغاز شده است و تعداد ناجیان غریق به گفته مسئولان استانداری اکنون به حدود یک هزار و ۲۰۰ ناجی رسیده است.

آزادسازی سواحل و عقب نشینی دستگاه‌های دولتی از حریم ۶۰ متری دریا اگرچه در برنامه چهارم توسعه دیده شده بود، اما اجرای این طرح تا ۱۰ اسفند پارسال به کندی صورت می‌گرفت تا اینکه رئیس جمهور درسفر خود به گیلان مهلت ۲۰ روزه برای آزادسازی سواحل دادند.

بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده از سوی استانداری مازندران حدود ۹۰ درصد از حریم ۶۰ متری سواحل مازندران به طول ۴۲۴.۴ کیلومتر آزادسازی شده است.

۴.۳ درصد از نوار ساحلی به طول ۲۰.۴ کیلومتر به طور مجاز در اختیار دستگاه‌هایی است که مأموریت دفاعی و امنیتی و دریایی دارند و ۵.۵ درصد از نوار ساحلی به طول ۲۶.۶ کیلومتر در اختیار بخش خصوصی است که آزاد سازی آن از طریق مراجع قضایی اقدام لازم صورت می‌پذیرد.

حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل دریای خزر در اختیار مازندران است و از ۲۲ شهرستان مازندران ۱۵ شهرستان ساحلی هستند.

print

پاسخی بگذارید