در دهه پایانی اسفند
تاریخ: ۲۳:۴۳ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۶

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصوبات ستاد تنظیم بازار گفت: سیب و پرتغال شب عید خریداری شده است و در دهه پایانی اسفند در اختیار هموطنان قرار می گیرد و گوشت قرمز هم به همین شکل و بر اساس تصمیمات ستاد به شکل هدفمند توزیع می‌شود.

به گزارش اقتصاد شمال ،محمود حجتی، در جریان سفر خود به شهرستان تالش و بهره برداری از چندین پروژه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور به گیلان، چندین پروژه سرمایه گذاری، عمرانی و عام المنفعه در حوزه جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در این سفر از طرح های مختلف در حوزه های کشاورزی، صیادی، عرصه های منابع طبیعی، مرغداری و سایر حوزه ها بازدید به عمل آمد، ادامه داد: پروژه هایی از قبیل سیستم نوین آبیاری اراضی کشاورزی، تجهیز و نوسازی اراضی، آبخیزداری، صید و صیادی، پرورش ماهیان خاویاری و زراعت چوب نیز افتتاح شد.

حجتی با اشاره به پتانسل های تالش در زمینه صنعت کشاورزی، خاطرنشان کرد: کیوی تولیدی در تالش از اقلام مهم صادراتی است که توانسته است بازارهای آسیای میانه و سایر بازارها را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به وضعیت آب کشاورزی در سطح کشور، توضیح داد: در حال حاضر بالغ بر ۲ میلیون ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور توسط سیستم نوین، آبیاری می‌شود. در دولت تدبیر و امید با حمایت های مجلس شورای اسلامی، ۹۰۰ هزار هکتار در طول پنج سال اخیر به این سیستم مجهز شده است و این روند ادامه دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه راندمان آبیاری کشور از ۳۹ درصد به ۴۵ درصد رسیده است، افزود: کار جدی تر و کم هزینه تری که در حال انجام است، افزایش بهره وری با کارهای تحقیقاتی، توسعه گلخانه ها و … است و سالانه به طور متوسط شاهد افزایش بهره وری ۶ درصدی هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود از پرداخت نامحدود تسهیلات از بانک کشاورزی برای خرید ماشین آلات و تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: این تسهیلات با سود ۱۵ درصد است و طی چند سال اخیر حدود ۶۰۰۰میلیارد ریال پرداخت شده است.

print

پاسخی بگذارید