تاریخ: ۲۳:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
سیل ۸۶۰ میلیارد ریال به مدارس گلستان خسارت زد

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: آبگرفتگی و سیلاب تاکنون ۸۶۰ میلیارد ریال به مدارس استان خسارت وارد کرد که ممکن است به علت نفوذ و ماندگاری طولانی مدت آب، برخی مدارس دچار نشست و فرورفتگی شده و خسارت وارده بیشتر شود.

به گزارش اقتصاد شمال احسان گوهری راد روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش، اعتبارات لازم برای جبران این خسارت ها را از محل اعتبارات دولت مصوب کرده و قرار است به زودی ابلاغ شود.
وی یادآور شد: به جز این اعتبارات، یک هزار و ۷۰۰ میز و نیمکت، ۷۰ میلیارد ریال وسایل گرمایشی و سرمایشی، تخصیص سرانه به مدارس سیل زده از حداقل ۵۰ میلیون ریال، اهدای ۳۲ هزار جلد کتاب درسی و اهدای ۵۰ کانکس آموزشی، بخش دیگری از کمک های وزارت و استان های معین به آموزش و پرورش گلستان برای جبران خسارت های سیل است.
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در مجموع استان های معین ۴۵ کامیون مایحتاج مردمی برای آموزش و پرورش گلستان ارسال کردند که براساس نوع نیازها بین دانش آموزان توزیع می شود.
گوهری راد افزود: ۱۷۰ کلاس درس در ۲۴ مدرسه نیازمند تعمیر و تخریب هستند که بودجه مورد نیاز برای مرمت و نوسازی این مدارس از آنها از محل اعتبارات نوسازی آموزش و پرورش، کمک های خیرین مدرسه ساز و اعتبارت وزارت تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: در جریان سیل تعدادی از خانواده های خسارت دیده در مدرسه استثنایی آق قلا اسکان داده شدند که پس از خروج آن ها، تعمیر مدارس با کمک سازمان استثنایی کشور آغاز و بسیاری از ارگان ها و نهادها مانند سپاه، ارتش، بانک آینده و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز کمک های خود را به صورت نقدی و غیرنقدی در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند.
وی اضافه کرد: همچنین بانک پاسارگارد متعهد شده تا چهار باب مدرسه در شهرهای گمیشان و آق قلا بسازد.
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش به استان گفت: در این سفر عملیات احداث یک باب مدرسه هفت کلاسه در گمیشان و ۲ باب مدرسه ۹ و ۲۴ کلاسه در آق قلا و یک باب مدرسه ۲۴ کلاسه در گنبدکاووس در محل مدارسی تخریبی آغاز شد.
گوهری راد افزود: مدارسی که کمتر از پنج کلاس درس دارند تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری خواهند شد اما مدارس با کلاس های درس بیشتر برای سال تحصیلی آینده آماده پذیرش دانش آموزان است.
وی در بخش دیگری با اعلام حضور ۲۲ هزار ۷۱۷ نفر نیروی فرهنگی به صورت رسمی، پیمانی، حق التدریسی و قراردادی در آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری ۳۵۴ هزار دانش آموزش در ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه مشغول تحصیل هستند.
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: برای سال آینده تحصیلی حدود یک هزار و ۸۰۰ معلم نیاز داریم که سعی می کنیم از نیروهای حق التدریسی رسمی، پیمانی، خرید خدمات و بازنشستگان به صورت خرید خدمت استفاده کنیم.
وی در ادامه با اشاره به تعهد خیرین برای ساخت ۶۰ کلاس درس در گلستان یادآور شد که آموزش و پرورش گلستان برای سال آینده نیازمند ۳۵۰ باب کلاس است.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید