تاریخ: ۱۳:۵۱ :: ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
سیمرغ‌های جشنواره فیلم فجر روی شانه کارگردان مازندرانی

کارگردان جوان بهشهری دو سیمرغ بلورین سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

 اختتامیه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد و با نظر هیأت داوران، محسن قرایی فیلمساز  جوان بهشهری برای کارگردانی فیلم بی‌همه‌چیز دو سیمرغ بلورین جشنواره را با خود به خانه برد.

قرایی سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران را به صورت انفرادی و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی را به طور مشترک با محمد داوودی از آن خود کرد.

فیلمی که این فیلمساز مازندرانی کارگردانی کرده بود سه سیمرغ دیگر برای طراحی لباس، بهترین موسیقی متن و بهترین تدوین را از سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر کسب کرد.

محسن قرایی کارگردان ۳۹ ساله بهشهری فیلم‌های خسته نباشید را در سال ۱۳۹۱ و سد معبر را در سال ۱۳۹۵ کارگردانی کرده و سال ۱۳۹۷ نیز برای نگارش فیلمنامه قصر شیرین سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده بود و اکنون با دریافت دو سیمرغ از جشنواره سی‌ونهم تعداد سیمرغ‌های فجر خود را به سه رساند.

بی همه چیز فیلمی درام اجتماعی است که در شهر گرمسار فیلمبرداری شده و اقتباسی آزاد از نمایشنامه ملاقات بانوی سالخورده نوشته فردریش دورنمات است.

این فیلم روستایی قبل از انقلاب را به تصویر می‌کشد که در آن فردی به نام امیر قاضی روستا است و مردم به او اعتماد دارند اما یکی از خانم های روستا با نام لی لی که سال‌های قبل به خاطر تهمت مردم از روستا رفته بود حالا به عنوان اشراف زاده به روستا برگشته است و به مردم وعده می‌دهد که اگر امیر ر ابکشند پول زیادی به آن‌ها خواهد داد این داستان روایت وسوسه‌ مردم برای انجام این پیشنهاد است.

در فیلم بی همه چیز پرویز پرستویی در نقش امیر، هدیه تهرانی در نقش لی لی ، باران کوثری ،هادی حجازی فر و مهتاب نصیرپور بازی می کنند.

print

پاسخی بگذارید