تاریخ: ۱۴:۵۹ :: ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
لزوم همراه داشتن زنجیر چرخ در محور‌های برف گیر

رانندگانی که قصد تردد از محور‌های کوهستانی را دارند توصیه می‌شود، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: با توجه به کاهش دما و بارش برف در سطح محور‌های کوهستانی به همه رانندگانی که قصد تردد از محور‌های کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

او افزود: ۳۳ اکیپ راهداری در قالب ۲۵۰ ماشین و ۳۵۰ راهدار در محور‌های مواصلاتی استان مستقر هستند.

جهانیان طول محور‌های برفگیر مازندران را ۳۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محور‌های مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.

او افزود: مسافرین و رانندگان می‌توانند جهت کسب آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها، انسداد‌ها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www. ۱۴۱.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به شرایط جوی موجود (بارش برف و باران) در جاده‌های کوهستانی این استان، توصیه می‌گردد تا هموطنان از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

print

پاسخی بگذارید