مدیرکل پست مازندران
تاریخ: ۰:۱۴ :: ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
۱۵ میلیون مرسوله پستی در مازندران طی یک‌سال گذشته جابه‌جا شد

مدیرکل پست مازندران از جابه‌جایی ۱۵ میلیون مرسوله پستی در استان طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: بیش‌از ۱۵۰ سرویس پستی و جابه‌جایی بیش از ۴۵ هزار مرسوله طی یک شبانه‌روز توسط همکاران انجام می‌شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،محسن بخشی ۱۹ فروردین که در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه حضور یافت، با اشاره به مسئولیت‌ها و دغدغه‌های مجموعه پست، گفت: بر اساس وظایف تکلیفی و اهمیت و گستردگی خدمات پست، بنا داریم هر هفته در جلسه شورای اداری یک شهرستان حضور پیدا کنیم.

مدیرکل پست مازندران در خصوص حوزه فعالیت این اداره اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ سرویس پستی توسط همکاران ما انجام می‌شود که عرضه بیش از ۸۰ هزار گذرنامه در ایام محرم یکی از مهمترین خدمات ما بود.

این مسئول افزود: همچنین توزیع کارت سوخت، کارت ملی، کارت ماشین، انواع سند و غیره  بخش دیگری از اهداف و رسالت ما محسوب می‌شود.

بخشی با اعلام این‌که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیون مرسوله پستی توسط همکاران مجموعه پست مازندران در سطح استان جابه‌جا شد که هفت میلیون مرسوله درون استانی و هشت میلیون مرسوله پستی از خارج استان وارد مازندران شد، تصریح کرد: پست در تمام روستاها و شهرها حضوری فعال دارد و اگر یک مرسوله هم برای دورترین روستاها داشته باشیم بر اساس وظیفه سازمانی و اجتماعی، آن بسته را می‌رسانیم.

وی تعداد مرسوله پستی به‌ازای هر نفر را یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی عنوان کرد و گفت: این آمار در مازندران به‌ازای هر نفر ۶ مرسوله و در کشور هفت مرسوله است. در حالی‌که این شاخص در کشورهای همسایه بین ۵۰ تا ۷۰ مرسوله، در کشورهای توسعه‌یافته ۸۰۰ مرسوله و در آمریکا بیش از ۱۲۰۰ مرسوله به ازای هر نفر است.

مدیرکل پست مازندران اضافه کرد: امروزه بسیاری از تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و به‌طور کلی سیستم حمل ونقل وظیفه باربری و پست را انجام می‌دهند و برای اداره پست کار می‌کنند. در کشورهای توسعه‌یافته حضور مردم در ادارات به حداقل رسیده است و به جای آنان، پست فعالیت می‌کند

print

پاسخی بگذارید