تاریخ: ۲۱:۱۲ :: ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
شرکت های دانش بنیان مازندران 40 میلیاردتومان گردش مالی دارند

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به افزایش 25 درصدی گردش مالی امسال شرکت های دانش بنیان استان، گفت: گردش مالی شرکت های دانش بنیان مازندران به 40 میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد شمال،شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر نقش بسزایی در تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی کشور داشته موجب حرکت گسترده دانشگاهیان به سمت کسب درآمدهای دانش بنیان شده و این شرکت ها علاوه بر حصول ارزش‌ افزوده، درآمدزایی پایدار و گردش مالی بالا، نقش بسزایی در اشتغال‌ زایی دارند.
در چند سال گذشته تعداد قابل توجهی از این شرکت‌ها با سیاست های حمایتی دولت کار خود را از مراکز رشد دانشگاهی آغاز کرده‌اند و پس از حرکتی منطقی به موفقیت رسیده اند.
علی معتمدزادگان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر علت افزایش گردش مالی شرکت های دانش بنیان را توسعه این شرکت ها با حمایت های معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و ملحق شدن سالانه 20 درصد شرکت های جدید بر شمرد و خواستار نگاه ویژه ای برای فراهم کردن بسترهای لازم برای گسترش زمینه فعالیت این شرکت ها در مازندران شد.
وی با اشاره به فعالیت 117 شرکت دانش بنیان در مازندران افزود: در حال حاضر این شرکت ها در استان بیش از350 محصول تولید می کنند.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: هم اکنون یکهزار و 200 نفر به صورت مستقیم در شرکت های دانش بنیان استان در مجموعه پارک علم و فناوری مازندران اشتغال دارند.
معتمدزادگان بر ضرورت افزایش فضای کاری اختصاص یافته به شرکت های دانش بنیان و فناور عضو پارک علم و فناوری مازندران تاکید کرد و افزود: در این راستا بهمن ماه امسال کلنگ ساخت ساختمان چند منظوره علم و فناوری مازندران زده خواهد شد.
وی ادامه داد: این ساختمان چند منظوره با 5 هزارمتر مربع و با اعتباری 10 میلیاردی تومانی درزمینی به مساحت 2 و نیم هکتار در ساری ساخته خواهد شد.
وی همچنین از پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 4 تا 12 درصد به شرکت های دانش بنیات استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
شرکت های دانش بنیان سال گذشته بیش از 600 هزار میلیارد ریال فروش محصولات داشتند که این یک افتخار بزرگ در عرصه تولید کشور محسوب می شود.
در حال حاضر اقتصاد کشور ایران همچنان بر پایه فروش نفت است که باید با ایجاد چرخش در حوزه تولید و کارآفرینی و تکیه بر ظرفیت های بومی از اقتصاد تک محصولی فاصله گرفت.
مازندران دارای یک پارک علم و فناوری و 12 مرکز رشد است که چهار مرکز آن از جمله ساری ، آمل ، نوشهر و سیمرغ مستقیم زیر مجموعه پارک علم و فناوری فعالیت دارند.

منبع:ابرنا

print

پاسخی بگذارید