تاریخ: ۱۸:۴۶ :: ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
صادرات امسال گلستان ۴۵ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که صادرات امسال کالای غیرنفتی از این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش یافت.

حسین طلوعیان روز شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات گلستان بیان کرد : با بهبود شرایط شیوع کرونا، در این بازه زمانی افزون بر ۱۴۰ میلیون دلار کالا به وزن ۳۷۴ هزار تن از گلستان صادر شد که از لحاظ ارزش ۴۵ درصد و از لحاظ وزن ۸۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی گفت : امسال ویتنام ، بلژیک و کنیا به جمع مقاصد صادراتی گلستان اضافه شدند.

به گفته طلوعیان عمده صادرات کالاهای گلستان به ۳۳ کشور از جمله ۱۵ کشور هدف انجام می شود که افزون بر ۹۰ میلیون دلار از مجموع ۱۴۰ میلیون دلار صادرات انجام شده در سال جاری به کشورهای هدف انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۸ درصدی داشته است.

وی افزود : صادرات به هند و چین با رشدی ۲۷ درصدی به حدود یک میلیون دلار و صادرات به سایر کشورها نیز با رشدی ۴۳۶ درصدی به حدود ۴۰ میلیون دلار رسیده است .

طلوعیان گفت : پلی استایرن ، پنیر ، ید ، سیمان ، لوله آهنی و قطعات سوله از عمده ترین اقلام صادراتی گلستان هستند.

صادرات امسال گلستان ۴۵ درصد افزایش یافت

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

اقتصاد ساکنان گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

print

پاسخی بگذارید