تاریخ: ۱۱:۵۴ :: ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
صادرات گندم گلستان به 14کشور

حمیدرضا علی‌محمدی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به افزایش صادرات گندم از استان اظهار داشت:از ابتدای سال جاری تاکنون 262 هزار و 327 تن گندم از گلستان به 14 استان کشور ارسال شده است.

به گزارش اقتصاد شمال ،وی افزود: 82 هزار و 124 تن از این میزان گندم به صورت ریلی و 180 هزار و 203 تن نیز با حمل و نقل جاده‌ای به استان‌های دیگر فرستاده شده است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان ادامه داد: در فصل خرید تضمینی امسال مقدار 930 هزار تن گندم در استان گلستان خریداری شده است.
علی‌محمدی گفت: تقویت و حمایت از بخش کشاورزی به‌ویژه در زمینه تولید محصول گندم کیفی و صادرات آن می‌تواند سبب رشد و توسعه همه جانبه استان گلستان را فراهم آورد.
وی بیان کرد: متناسب با میزان تولید هر ساله گندم در استان، ظرفیت ذخیره‌سازی به وجود آمده و از این نظر می‌توانیم مازاد گندم دیگر استان‌های تولیدکننده را در مراکز ذخیره‌سازی گلستان نگهداری کنیم.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد و تقویت تعامل بیش از پیش با دیگر دستگاه‌های مرتبط با صنعت گندم، آرد و نان در استان گلستان، مشکلات و موانع توسعه صنعت غلات به ویژه محصول استراتژیک گندم را از میان برداریم.

منبع:آفرینش

print

پاسخی بگذارید