در گیلان
گروه: اجتماعی
تاریخ: ۱۸:۲۰ :: ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
صید و شکار پرندگان از نیمه آبان قانونی می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با ابلاغ دستورالعمل مربوط به صید و شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، شکارچیان مجاز، از ۱۵ آبان ماه جاری می توانند اقدام به اخذ پروانه شکار کنند.

به گزارش  اقتصاد شمال به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ،قربانعلی محمدپور با اعلام این مطلب افزود: صدور پروانه شکار از نیمه آبان ماه به صورت محدود در دفاتر پیش خوان دولت صادر می شود و اداره کل محیط زیست گیلان در هماهنگی با دامپزشکی استان نسبت به پایش مشترک در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عمل خواهد کرد.
وی ادامه داد: در صورت تایید و اعلام دامپزشکی مبنی بر شیوع بیماری، صدور پروانه های شکار متوقف و مجوز های صادر شده لغو می شود.
به گفته محمدپور ، بر اساس اختیارات در نظر گرفته شده در ابلاغیه سازمان محیط زیست، شکارچیان مجاز خواهند بود صرفا در روزهای پنجشنبه و جمعه در هر سفر یا روز شکار، از پرندگان خشکی زی نظیر کبک تا دو قطعه و از پرندگان آبزی چهار قطعه را شکار کنند و روز های شکار هم برای روزهای پنجشنبه و جمعه در نظر گرفته شده است.
طی دو سا

ل گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، صدور پروانه شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست متوقف شده بود.

** دستگیری دو شکارچی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان

محمدپوردر ادامه  اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان دو شکارچی متخلفی را که از استان مازندران به گیلان آمده بودند، حین ارتکاب جرم دستگیر کردند و آنان به مبلغی بالغ بر هشت میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

print

پاسخی بگذارید